onsdag 12 september 2012

Zoya Reece

Zoya Reece släpptes med Reverie-kollektionen 2010. När den släpptes köpte jag bara Adina, som jag är hemskt förtjust i, men sen har jag funderat på om jag inte borde utöka samlingen med fler av Reverie-lacken.

Till slut fick alltså Reece flytta hem till mig. Det är ett magentafärgat lack med kraftigt guldskimmer.





Formulan var ganska tunn och rinnig och jag behövde tre lager för att det skulle täcka.

Jag gillar guldskimret, men känner mig ganska sval inför den magentafärgade basen. Jag ogillar det inte, men hade förväntat mig att jag skulle gilla det mer än jag gör.

Nåja, jag är fortfarande sugen på fler lack från Reverie-kollektionen.

Mitt betyg: 3/5

When Zoya came out with their Reverie collection in 2010, I only got Adina. Since then I've been thinking about getting a few more of them and finally I got Reece too. It's magenta with heavy gold shimmer. Pretty, but for some reason I'm not thrilled. I thought I'd like it more than I do. 
The formula is a little thin and runny and I needed three coats to make it opaque.

21 kommentarer:

  1. Vet inte varför, men jag får lite tantvibbar av den här färgen. Synd för det är ju ändå ett Zoya lack :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jomen det är nog det som är felet. Jag kände mig lite tantig när jag bar det.

      Radera
  2. Guldskimret var verkligen vackert men jag håller med om att basen inte känns helt "rätt" på något sätt.

    SvaraRadera
  3. Oooh, jag gillar! Vill också köpa fler lack från kollektionen, bl. a. det här.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att Gwin och Happi måste inhandlas. :-)

      Radera
  4. Verkligen fint lack! Men jag håller med de ovanstående kommentarerna, eventuell tantvibb/evetuellt är basfärgen lite fel? Mja, oavsett så blir jag faktiskt sugen på att ha den, gillar ändå skillnaden mellan basfärg och shimmerfärg som ofta brukar vara väldigt lika varandra. Och med lack som har en basfärg och en annan shimmerfärg så brukar shimmret vara väldigt svagt. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nog tantvibbar man känner. Jag kände mig tråkig och tantig med det på.

      Radera
  5. Nej jag håller inte med iaf, jag älskar Reece!
    Men du kanske skulle testa Happi istället då..? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är sugen på både Happi och Gwin. Tror jag skulle gilla dem bättre.

      Radera
  6. Fint men ett mellanlack. Inte pulshöjande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Exakt! Ångrar absolut inte att jag köpte det, men kommer förmodligen inte använda det igen.

      Radera
    2. Så talar en äkta nagelnörd :-D

      Radera
    3. Haha, jag vet! Men det känns ganska unikt så därför är jag glad att jag har det trots att jag inte gillar det särskilt mycket. :-)

      Radera
  7. Ååååå!!! Sådär ska det se ut! Så himla snyggt! Jag är helt frälst!! Synd bara att du inte är det...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, jag trodde jag skulle gilla det mer än jag gör. Det är något med färgen alltså...

      Radera
  8. Mycket vackert och kvinnligt.

    SvaraRadera
  9. Åh! Det hänger var skitsnyggt! Tror att det är rätt likt Orly Beyond Pink som blev d/c innan jag hann köpa den... Åker upp på önskelistan!

    SvaraRadera
  10. Och det ska såklart stå det här. Autocorrect...

    SvaraRadera

Kommentera gärna!