måndag 3 september 2012

Orly Glow

Jag hade inga större förväntningar på Orly Glow när jag såg det i flaskan. Jag kände ingenting inför färgen. Men jag blev faktiskt positivt överraskad. Det är en riktigt trevlig beige som tåls att bäras både på egen hand, men som också kan tjäna som underkläder under skira lack. Jag är glad att konstatera att nyansen passar min hudton bra.




Jag behövde tre lager för att få en jämn och täckande yta. Formulan var lagom tjock och lätt att kontrollera.

Det enda som stör mig med det här lacket är egentligen namnet. Glow? Var fick namnansvarig hos Orly den idén ifrån? Det är tjusigt, men inte tusan finns det någon glow i det? Jaja, det är ju verkligen inget att haka upp sig på, men jag reagerade för att det kändes så otippat.

Mitt betyg: 4/5

Orly Glow from the Fired Up collection is a light beige creme. I had zero expectations, but I turned out really liking it. I think it suits my skintone well. Nice formula too, but I did need three coats to get an even and opaque result.
My only wonder about this polish is it's name. Glow? Really? It's pretty and all, but it certainly doesn't glow.

30 kommentarer:

  1. Glow, tja någon måste tänkt lite tokigt :) Fast lacket är väldigt fint. En perfekt beige nyans. Kan mycket väl tänka mig att köpa det här.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är verkligen superfint! Kan vara min favorit i den här färgskalan. :-)

      Radera
  2. Jag gillar detta, lite sådär lugn mes-beige som man kanske behöver som paus-lack ibland mellan alla holo/duochrome/flake-utsvävningar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Exakt! Jag behöver något vilsamt och lugnt att vila ögonen på mellan alla galna färger.

      Radera
  3. Det klär dig verkligen bra!

    De kanske glömde ha i någon ingridiens i smeten, det där som skulle gett ifrån sig Glow av något slag..? Eller så kanske de bara valde ett så pass otippat namn att man ändå kommer komma ihåg lacket trots att det är ett nude?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Haha, ja, konstigt är det i alla fall. :-)

      Radera
  4. Tycker också att namnet är synnerligen opassande :P

    SvaraRadera
  5. Det ser riktigt fint ut på dig!
    Men namnet var ju lite sådär. Kanske tänkte de att man ska ha det som ett underlack till lack som är skira, att det då får lite Glow? Lite knas.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag vet inte alls hur de tänkte! Men lacket är fint i alla fall. :-)

      Radera
  6. Vilken fin färg. Nude-lack kan vara lite svåra, typ för hudfärgade/grisskära eller för gula så det ser ut som "cigaretthänder". Men detta verkas vara den "perfekta" färgen, typ lerfärgat. Fast, jag vet inte om jag orkar köpa mer nude-lack nu... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det gäller ju att hitta en nyans som passar ens hudton. Jag är glad att detta funkade så bra på mig. Kommer bli använt!

      Radera
  7. Hahahaha, exakt samma åsikt här. Kände mig lite äcklad när jag såg det på produktbilderna, men gillade det verkligen på naglarna! Men namnet. Ja, det är ett mysterium ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte inte att det såg fult ut, det kändes bara inte som något jag skulle gå igång på. Men så gjorde jag det ändå, det är alltid kul när ett lack överraskar en! :-)

      Radera
  8. jag blir lite besviken varje gång jag ser det bara för att det heter glow, och så är det ett beige krämlack.. nåt som heter glow ska ju få en att säga wooow.. :D
    hade dom bara döpt det till nåt annat hade det varit ett fint lack ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju fortfarande fint, men det blev lite knasigt med namnet. :-)

      Radera
  9. Har ju tidigare uttalat mig om min relation till nudelack;) Beträffande namnvalet så vet i katten hur de tänkte, nåt galet måste det ha blivit någonstans!

    SvaraRadera
  10. NAmnet är illa valt, absolut, men färgen är fin! Jag gillar Glow som fan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med! Så kul att bli positivt överraskad!

      Radera
  11. Dina bilder är de snyggaste jag sett på detta lacket, och ja - det är en fin nudefärg!

    SvaraRadera
  12. Jag är lite sugen på det här lacket, tycker det ser trevligt ut och så verkar det ju funka bra som underkläder...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker absolut du ska slå till, du kommer säkert få användning för det!

      Radera
  13. Jag har inte testat detta än men tycker det ser fint ut. Nudelack kan vara så svårt eftersom det handlar om hur det passar till hudtonen. Men snyggt är det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, allt hänger på hudtonen. Jag trodde jag skulle gissa China Glaze Kalahari Kiss, men det såg hemskt ut till min hudton.

      Radera
  14. Certainly doesn't glow but a nice polish.

    SvaraRadera
  15. Ja, namnet har ju inget alls med lacket att göra. Beiga lack är inte dumt att ha och det här ser helt ok ut. Har inte alls många underklädeslack så jag ska ha detta i åtanke.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte heller många underklädeslack, men det här är ett utmärkt sådant.

      Radera
  16. Det passar dig jättebra! Blir bara nyfiken, du skriver att du inte kände något för färgen i flaskan, varför köpte du det? Hi hi! :)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!