fredag 21 september 2012

Orly Synchro

Orly Synchro släpptes med den lilla kollektionen Electronica i sensomras (tror jag åtminstone att det var).  Jag har burit det två gånger redan, men första gången fick jag inte tillfälle att fota det. Första gången jag bar det tyckte jag att det var fult. En slags köttig färg med kraftigt blått skimmer. Duokromt. Andra gången älskade jag det! Sjukt hur man kan ändra sig egentligen.


 
 Det är nog den småäckliga basfärgen som fick mig att ogilla det först. Ser det inte ut som kött så ser det ut som att jag har blåmärken på samtliga naglar. Allt beror på ljus och vinkel. Men faktum är att det är ett intressant lack och utan tvekan helt unikt i min samling. Tummen upp för det!

Formulan var lätt att lacka med, men dessvärre krävdes det fyra lager för att bli opakt. Jag tycker att det är värt det, men det finns säkert de som inte skulle hålla med mig.

Vad tycker ni? Fult eller fint?

Orly Synchro was released with the Electronca collection not too long ago. I've worn it twice already, the first time I thought it was ugly, but know I've changed my mind and I love it! The base color is sort of meat colored and it has lots of blue shimmer which gives it a duochrome effect. The formula is nice, but sheer. I'm wearing four coats in the pictures. Fun and unique has to be my final verdict.

29 kommentarer:

  1. Ja det var iaf annorlunda :) Kan inte heller riktigt bestämma mig vad jag tycker om det :p

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är ett intressant lack på det viset. Man vet inte vad man ska tycka om det. :-)

      Radera
  2. nja, jag är inte övertygad :p Det var väldigt fint på bild nummer tre men gräsligt på bild nummer ett, svårt ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och det ser för det mesta ut som på första bilden så det är nog inget för dig. :-)

      Radera
  3. Köttfärg :) Är inte helt övertygad heller. Tror inte det kommer hamna hemma hos mig, men jag tycker det är vansinnigt kul att man kan ändra sig så totalt om ett lack. Det har hänt mig med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men det är ett sånt lack som får en att klia sig lite i huvudet. :-)

      Radera
  4. Jag är ledsen, men jag tycker det är fult - om du inte är 70 år. Det är en "gammal-gumma-färg". :-/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår vad du menar faktiskt. Men personligen tycker jag att det blå skimret räddar det från tantfacket.

      Radera
  5. Håller mig på fult-sidan av församlingen.

    SvaraRadera
  6. Vilken otroligt speciellt färg! Definitivt ett intressant lack men svårt att säga om det är fint eller fult....Sugen på att klicka hem den blir jag i alla fall!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kan vara värt det för att du ska få se det live!

      Radera
  7. Ser liksom ut som en muskel med en sena över, senor brukar ju skimra i blått. Påminner om när jag sett farfar slakta rådjur... Att definiera som fint eller fult känns alldeles för simpelt. "Intressant" tycker jag, kanske också lite "spännande" :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen eller hur! Det ÄR intressant och spännande! :-)

      Radera
    2. Håller med dig Caisa! Exakt som du beskriver det, jag har också varit med o. slaktat några gånger o. känner igen det.
      Lacket är riktigt snyggt!

      Radera
  8. Oj, oj, vad kluven jag är. Jag vill inte säga att det är snyggt men just för att det är speciellt så kan jag tänka mig det i min lilla samling.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tycker absolut att det är värt att äga. Det vore kul att höra vad du tycker om det!

      Radera
  9. vad kul att du beskriver nyansen som KÖTTIG! min spontana tanke när jag såg dina swatches var fettsprängd oxfilé. hahaha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, men eller hur! Det ÄR köttfärgat. :-)

      Radera
  10. Jag håller med Caisa. helt klart ser det ut som en styckningsdetalj. Äckligt på ett sätt men lite spännande också. en färg som får en att känna något alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så är det och det är alltid roligt med lack som får en att reagera. :-)

      Radera
  11. Ja jäklar, ser ut som kött med svål på. Aldrig sett något liknande, men jag måste nog säga fult tyvärr. Hur tänkte de med det här tro? Det hade räckt med en lite annorlunda rosa nyans och det hade blivit succé.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast det hade inte alls känts lika spännande om det var rosa!

      Radera
  12. Jag kan uppskatta det här lacket på dig, men det är absolut ingenting som någonsin kommer få hitta hem till mig (frivilligt i alla fall).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, vi verkar vara ganska få som uppskattar det. :-)

      Radera
  13. Hrm, ser ut som säljaren Velopelo på tradera använder sig av dina bilder för att sälja opi lack? Har du sett det? :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det hade jag inte sett! Tusen tack för påpekandet! Jag har nu mejlat säljaren och upplyst henne om vad upphovsrätten är för något och hoppas hon slutar stjäla bilder.

      Radera
  14. Jag tycker det ser väldigt spännande ut! Kan dock inte säga att är kärlek vid första ögonkast..

    SvaraRadera
  15. So strange, nice and ugly at the same time... I like it a lot.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!