lördag 15 september 2012

OPI Green Shatter

Jag kom på att jag aldrig swatchade Green Shatter från OPI:s kollektion The Amazing Spiderman så jag tar och gör det nu. Ja, jag vet, vi är alla trötta på krackeleringslack och vill inte se fler. Men jag har ju dille att swatcha allt jag kommer över så det är bara att göra.

Precis som namnet antyder så rör det sig om ett grönt krackeleringslack. Mörkgrönt med skimmer för att vara mer precis. Här är ett lager ovanpå OPI My Boyfriend Scales Walls

 
För att vara ett krackeleringslack tycker jag att det här är fint faktiskt, men det är svårt att uppskatta när man är så trött på hela grejen.

För att skimret ska skimra så är överlack ett måste. Green Shatter var lätt att lacka med. Det börjar inte spricka upp omedelbart så man har lite tid för finlir faktiskt.

Mitt betyg: 3/5

För oss i Sverige kan det tyckas obegripligt att OPI inte slutat göra krackleringslack ännu, men enligt OPI:s svenska pr-byrå är det fortfarande poppis i USA så det är därför man fortsätter att göra dessa.

OPI Green Shatter from The Amazing Spiderman collection is a dark green shimmer shatter, here layered on top of My Boyfriend Scales Walls. The formula was nice and it doesn't start crackling as fast as some other shatter polishes, which is good. 
I'm really tired of shatter polishes, but this is quite nice.

20 kommentarer:

  1. Nä, jag gillar det inte. Inte ens när det var nytt å hett gillade jag krackeleringslack... Jag har ingen bra förklaring heller ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tröttnade väääldigt fort, men gillar ändå de med skimmer litegrann.

      Radera
  2. Nej, jag kan inte uppmana någon som helst entusiasm. Crackle är dött för mig just nu...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är nog inte många här i Sverige som gillar det.

      Radera
  3. Nej tyvärr, crackle går bort. Har dessvärre ett hemma som jag vill swatcha för att, men sen går det nog vidare till swaplistan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag swappar aldrig lack jag fått i pressutskick så det här lär väl få stanna i min samling. :-)

      Radera
  4. Jag har varit sugen på det här! Det låter rätt fint med ett grönt och skrimrigt krackeleringslack, för jag får olika kombinationer som poppar upp i huvudet på mig när jag tänker på det.

    Tror inte jag kommer ångra mig att jag sparar mina slantar till något annat dock. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag tror inte heller du kommer att ångra dig om du inte skaffar det. :-)

      Radera
  5. Du har alltid så snygga lack och så bra smak! Hoppas du inte blir irriterad, men jag undrar om du vet något lack som är i samma färg som en topp i Truffle-färg?

    http://www.americanapparel.net/wholesaleresources/ExpressOrder/Catalog/Product.aspx?s=RSA8340&cid=29

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klänningen på länken är ju vinröd, det är en ganska vanlig färg. Jag vet inte om du vill ha kräm eller skimmer, men Nubar Vino är en vinröd favorit hos mig. Har nog ingen favorit i krämfinish.

      Radera
  6. "fortfarande poppis i USA". Får man vara fördomsfull? Bra! Kan tänka mig att i det södra bibelbältet i USA, platser där 80-talet inte gjort comeback av det skälet att det aldrig försvann, där kan nog denna effekt framkalla ett och annat "OH MY GOSH!!" på lokala high schools!

    SvaraRadera
  7. Jag har inte tröttnat på att se crackle... *skäms nästan* =)
    Jag gillar färgen och skimret på detta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad bra att det fortfarande finns fans! :-)

      Radera
  8. Det är rätt fint för att vara crackle. Kan inte säga att jag föll för trenden nåt särskilt så vet inte om jag är trött på det direkt, känner mig rätt neutral till crackle.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tycker också att det är rätt fint för att vara crackle, trivdes rätt bra med det på naglarna.

      Radera
  9. Skimmercrackle låter ju lite intressant men nej, själva grejen med crackle har jag aldrig fallit för

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skimmervarianten är mycket snyggare än krämvarianten, tycker jag! Gillar detta och Blue Shatter och Turquoise Shatter från OPI. De är faktiskt riktigt fina.

      Radera
  10. Jag var/är också trött på crackle, det höll inte länge, men detta köpte jag faktiskt!
    Tycker det är snygg färg på det, och ja skimret räddar upp. Det är lite coolt över The Lizard eller Nemesis :)
    (btw, det heter ju faktiskt "Shatter The Scales"!) ;D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men vad konstigt, på min flaska står det bara Green Shatter!

      Radera

Kommentera gärna!