tisdag 18 september 2012

Depend #335

Depend #335 från årets höstkollektion är ett effektlack som består av små prismatiska glitterkorn i en ofärgad bas, här lagt ovanpå #326.

Det ni ser ovan är ett lager. Glittren fördelar sig jämnt över nageln utan ansträngning.

Jag är personligen inte särskilt svag för prismatiska glitter av den här typen. De känns inte tillräckligt roliga för att jag ska ha lust att leka med dem, men jag är säker på att många kommer att gilla det.

Mitt betyg: 3/5

Depend #335 from this year's fall collection consists of small prismatic glitters in a clear base. This is one coat layered over #326. The glitter is easily dispensed evenly onto the nail. 
I'm personally not that interested in prismatic glitters like this one, they're just not fun enough for me. However, I'm sure it will have a lot of fans.

18 kommentarer:

  1. Det kändes som nått som 50 andra märken redan gjort :p

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, den är på inga sätt unik. Men ett bra budgetalternativ!

      Radera
  2. Känns som ett gammalt Orly, typ Shine on crazy diamond eller så... Bättre borde väl Depend kunna! Men visst, det är ju inte fult, bara lite tråkigt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har dålig koll på Shine on crazy diamond, får googla den!

      Radera
  3. Blir kanske finare om man har några fler lager så det blir mindre glest. Men det finns ju hur många roliga glitterlack som helst så det där blir inget jag kommer lägga pengar på iaf.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är så jag känner också. Jag vill ha något roligare om jag ska satsa på ett effektlack.

      Radera
  4. Nej, det ser inte så roligt ut. Jag kommer inte rusa till affären för det, det kommer jag inte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror de flesta av oss lacknördar har större krav än så här faktiskt.

      Radera
  5. Känner inte att Depends höstkollektion var så skoj. Kikade på lacken i butik och det var inget som jag föll för. Vårkollektionen hade ju så många fina.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker det finns flera fina! Den här imponerade dock inte på mig.

      Radera
  6. Känner som alla andra, vad är det här för tråkigt? Prismatiska glitter i klar bas, det mest ounika nånsin. Fast det kanske finns folk som inte har det så visst kommer det sälja.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tror inte vi lacknördar är tillverkarnas huvudmålgrupp, utan det är nog snarare den stora massan och det finns säkert många som kommer vilja ha detta.

      Radera
  7. Känns som vardagsmat istället för att skrika fest och bling-bling. Men för den som sedan tidigare inte äger ett prismatiskt lack är det säkert hur kul som helst.

    SvaraRadera
  8. Saknar ditt lack de stora glittren? Mitt ser annorlunda ut på nageln, eftersom det inte är bara de små glittren, utan stora också. Hexagoner, eller vad de nu kallas.

    SvaraRadera
  9. Tänkte precis fråga det som ovan gjorde. I flaskan ser det ju ut som om det borde finnas stora partiklar också... =/

    SvaraRadera

Kommentera gärna!