söndag 9 september 2012

Essie Wrapped in Rubies

Essie Wrapped In Rubies släpptes med vinterkollektionen 2007, men i mitt tycke känns det mer som ett lack man skulle hitta i en höstkollektion. Det är ett vinrött skimmerlack. Ganska så traditionellt, men ack så snyggt! En färg som aldrig känns fel. Den är något ljusare i färgen än de flesta vinröda jag har i min samling och har någonting mjukt över sig.

I flaskan syns massor av guldskimmer, men det är inte lika uppenbart på nageln att skimret är just guldfärgat. Faktum är att lacket ter sig ganska så annorlunda på nageln jämfört med i flaskan, men det gjorde inte mig något eftersom jag älskar hur det ser ut.




Formulan var väldigt bra, inga konstigheter. Det täcker med två lager.

Mitt betyg: 4/5

Essie Wrapped in Rubies was released with the 2007 winter collection. It's a soft wine red with shimmer. It's a little lighter than most of the wine reds in my collection. I really like this one, it's traditional, but so pretty. 
The formula was great and it covers in two coats.

32 kommentarer:

  1. Oj! Det ser verkligen ut som om det är ett helt annat lack på naglarna än i flaskan! Tur, tycker jag, för det var riktigt fint på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag blev förvånad. Det känns som att det förvandlades helt på nageln.

      Radera
  2. Vackert, men synd att inte skimret syns lite mer på naglarna...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skimret syns ju, men det syns inte att det är guldigt. :-)

      Radera
  3. Wow! Jag hade aldrig köpt det om jag bara sett flaskan. På naglarna ser det ju fantastiskt ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker iofs att det ser fantastiskt ut i flaskan också, men helt annorlunda än på nageln.

      Radera
  4. Det där bytte jag till mig i Lacka-Byt för ett litet tag sen, dags att testa det tror jag, efter att ha sett dina bilder :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev också ägare till det den vägen, haha!

      Radera
  5. Påminner mig mycket om Jag-U-Are, men jag tror jag föredrar Jag-u-are dock. Det har en mer klar ton även om det fortfarande är en röd med guldskimmer. Denna ser lite dammig ut. Fina bägge två dock!

    SvaraRadera
  6. Vilken himla skillnad mellan flaska och naglar. Jag tycker det är fint både i flaska oh naglar, men ogillar lite när det är så där att man inte får det man ser ut att köpa. Faaast, å andra sidan kan jag fundera över hur ofta man köper lack i en fysisk butik nu för tiden. :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi lacknördar gör det nog väldigt sällan, i alla fall. :-)

      Radera
  7. Vampigt och höstigt, precis vad jag är sugen på just nu.

    SvaraRadera
  8. Väldigt tjusigt! Tycker såna här lack är eminenta både vinter och höst...

    SvaraRadera
  9. Oj vilken skillnad det blev på naglarna! Fast riktigt fint var det ju, så det spelar inte någon större roll. ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, fast om man verkligen ville ha färgen i flaskan hade man kanske blivit besviken. Mig kvittar det. :-)

      Radera
  10. Så himla läckert på naglarna. Nu blev jag verkligen sugen på att bygga på min samling. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, det är jag alltid. Får aldrig nog och blir aldrig nöjd. :-)

      Radera
  11. Snyggt, klassiskt och lite vampigt. Kan det bli fel? Nej, aldrig!

    SvaraRadera
  12. Det där var bland det första jag köpte när jag blev riktigt nagellacksgalen, men nu är det länge sen jag hade det på naglarna. Men visst är det snyggt!

    SvaraRadera
  13. Det ser vackert ut både i flaskan och på dina naglar :)

    SvaraRadera
  14. Jag måste nog säga att jag blir lite besviken på hur det blev på naglarna, gillar flaskfärgen bättre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, flaskfärgen ser kanske lite mer speciell ut.

      Radera
  15. Gud vad perfekta naglar du har :) har du nagon nagelvards post? im following.. xx

    SvaraRadera

Kommentera gärna!