fredag 14 september 2012

Depend #326

Jag har inget hololack att visa er i dag. Tog med mig flera holosar till Lissabon, men fick aldrig tillfälle att fota dem. I stället har jag ett lack från Depends höstkollektion åt er.

Depend #326 var nog det lack som flest var nyfikna på när jag visade flaskbilderna. Det är ett tealblått lack som drar ganska mycket åt grönt. Havsfärgat. Finishen känns som ett mellanting av kräm och jelly. Det är absolut inte en äkta jelly, det vill jag poängtera så att ingen blir besviken, men det har definitivt jelly-liknande kvaliteter. Det är högglansigt och har en liten "squishy" känsla över sig, men det blir helt opakt med två lager.

Jag blev väldigt förtjust i detta! Färgen och finishen är så jäkla snygg! Jag satt på ett tråkigt möte i två timmar, men att jag kunde se ner på detta var faktiskt en tröst,




Formulan var åt det tunna hållet, men den har inga problem med rinnighet eller liknande. Som jag nämnde tidigare så täcker det med två lager.

Det gjorde faktiskt lite ont att ta av detta, jag hade lätt kunnat bära den här manikyren längre. Men jag har så många lack att swatcha att man inte kan hålla på och vara sentimental, haha.

Mitt betyg: 5/5

Höstkollektionen ska finnas i butik i september/oktober.

Depend #326 from the fall collection is a teal blue that leans quite green. The finish is somewhere between creme and jelly. It's not a true jelly, but it does have this squishy feeling about it and it dries very glossy. It's not sheer though, it's opaque after two coats.
I really love both the color and the finish. It's so beautiful! I felt a little sad when it was time to remove it, but I have so many polishes wating to be swatched so it had to be done.

27 kommentarer:

  1. Åh det där är ett måste ha lack ser jag:-) Super snyggt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tycker också det är ett måste !

      Radera
  2. Åh det här måste jag ha! :)

    SvaraRadera
  3. Svar
    1. Jag tyckte det såg fint ut i flaskan, men det är ännu snyggare på nageln. :-)

      Radera
  4. Tack för att du visade upp det så snabbt!

    Jag tror minsann att jag måste skaffa det här. Det ser verkligen squishy ut, och jag älskar det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror verkligen att du skulle gilla det!

      Radera
  5. Ooh, detta var ju riktigt fint! Älskar ned lack är ett mellanting av creme och jelly - man får det squishiga utan att behöva ha massa lager för att det ska täcka :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag älskar ju äkta jellys och allt som påminner om jellys så det här gick verkligen hem. :-)

      Radera
  6. Jättefint! Detta måste jag också testa!

    SvaraRadera
  7. Den här var snygg! Den ska jag också skaffa!

    SvaraRadera
  8. Åh, så stiligt! Älskar sådana här färger (och finishen) så egentligen behöver jag knappast ett till, men det ser så lockande ut ju....! :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja och så är det ju nästan gratis. :-)

      Radera
  9. Länge sen jag blev sugen på en Depend, men det här var ju riktigt snyggt!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det finns faktiskt en hel del godbitar i höstkollektionen. :-)

      Radera
  10. mm, mycket snyggt, tror jag har två liknande redan, men jelly, om än bara lite är ju en favvo :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är ju väldigt svag för jelly, älskar den lite saftiga looken. :-)

      Radera
  11. Svar
    1. Håller med! Och jag är helt inne på höstfärger just nu.

      Radera
  12. Vilken tur att jag norpade åt mig detta för 10 kr på ICA Maxi :-)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!