söndag 16 september 2012

Barry M Chameleon Blue

Jag är lite generad över att visa er dessa bilder, haha. Men jag gör det ändå! Min syster var i London i somras och när hon kom hem hade hon köpt några lack från Barry M till mig.

Barry M Chameleon Blue var ett av dem och det är ett ganska spännande lack faktiskt. Det ser stålblått ut i flaskan och blir stålblått när man lackar med det. Men när man målar med överlack så blir det vinrött! Tanken är alltså att man med sitt överlack kan skapa mönster på nageln. Jag är dock inte någon nail art-människa. Jag är för otålig för att orka hålla på och pilla. Jag lekte alltså bara lite med min Seche Vite, fotade och sen tog jag bort det. För så här kan man ju inte gå runt!

Ett lager täcker och det är lätt att lacka med.

Det kändes på något sätt lite kladdigare att ta bort än ett vanligt lack, men det missfärgade varken naglar eller nagelband så det spelar ju ingen roll. 

Jag är glad att jag fick detta av min söta syster eftersom jag tycker att det är kul att testa nya sorters lack. Jag gillar till exempel mina trefärgade Claire's, trots att de beter sig precis som helt vanliga lack när man använder dem. De är kul att ha i vilket fall.

 Mitt betyg: 4/5

My sister gave me this cool polish after her trip to London this summer. Barry M Chameleon Blue is a steel blue that turns wine red when you apply top coat. I know, it looks horrible in my pictures, but I'm not patient enough to do it properly. I just played around with the top coat, took these pictures and then took it off. 
I like fun polishes like these, so I'm glad I got it!

28 kommentarer:

  1. Kul grej! Färgerna är väldigt snygga tillsammans och har man en lite mindre pensel så kan man säkert hitta på hur mycket som helst :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, lite mindre pensel och en stadigare hand så kanske det kan bli fint. :-)

      Radera
  2. Jag hade ingen aning att det fanns, så kul att du visar upp effekten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag hade inte heller hört talas om dem innan jag fick det. :-)

      Radera
  3. Vilken rolig grej! Nail art-människan i mig tänker för fullt vad man skulle kunna göra. Känns som en bra variant då man har bråttom eller är ute och reser och inte vill ha många lack med men ändå vill ha nail art eller en varierad look. typ helblått en dag och vinrött nästa. Kul grej!

    SvaraRadera
  4. Är väldigt sugen på att testa den här typen av lack, tycker det verkar jättekul att pilla med :) Och nörden i mig vill desperat veta hur det funkar ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det skulle jag också bra gärna vilja veta!

      Radera
  5. Vilken häftig effekt! Det hade varit kul att testa någon gång.

    SvaraRadera
  6. Snyggt! Det där lacket har jag med! Fick följa med en ASOS beställning en gång men jag har inte kommit mig för att använda det än.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snyggt är det ju INTE, men lite skoj. :-)

      Radera
  7. Jag var nära på att beställa med ett sådant här lack när jag beställde en klänning här om dagen, men jag lät bli. Det är faktiskt riktigt roligt att det finns, men jag vet ju med mig att jag inte gillar sånt här på nageln i slutändan ändå.
    Men kul är det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är lite skoj, men tveksamt att jag kommer använda det igen.

      Radera
  8. Oerhört rolig effekt men meningslös för en sån som mig som blir nervös av nail art numera. Jag har liksom blivit mer och mer känslig, förr kunde jag ju strassa till naglarna eller stämpla lite alla fall för att fota dem även om jag sällan bar det någon längre stund.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, jag gillar ju inte heller nail art, men det är kul att testa nya grejer som kommer. Men jag har inte tålamodet att göra riktig nail art.

      Radera
  9. Omg det där var inte snyggt!!! Håll dej t swatches

    SvaraRadera
  10. Har varit sugen på detta lack sen jag såg det på någon utländsk nagelblogg tidigare i somras men har inte slagit till än. Båda färgerna ser ut att vara otroligt fina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Egentligen tycker jag nog inte att färgerna passar särskilt bra ihop, men det spelar ingen roll. Det är ju kul! :-)

      Radera
  11. Sorry, men det där var inte snyggt nånstans...
    Har varit sugen på att testa det, men nu hoppar jag över det.
    Slöseri med både tid och pengar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar ju att testa konstiga lack med olika effekter så det passar mig som handen i handsken.

      Radera
  12. Vilket kul lack:) Vill du kanske vara med på NailArt Sunday nu när du gjort dig till så?;)

    SvaraRadera
  13. roligt... finns det i andra färger också?

    SvaraRadera

Kommentera gärna!