tisdag 11 september 2012

Hemma igen!

Nu är jag hemma igen! Det har varit en lång dag. Av någon anledning bestämde jag och mina kompisar oss för att göra sista kvällen i Lissabon till värsta partykvällen. Det var inte kul att gå upp klockan 06.00 imorse kan jag säga... Det får alltså bli en lugn kväll hemma med omlackning och tv-tittande.

Annars har resan varit helt fantastisk! Sol och bad, goda middagar och så lite kultur på toppen av allt. Och självklart köpte jag lite lack också!

Vi hittade en Kiko-butik som vi besökte inte mindre än tre gånger. Jag har sett Kiko på en del bloggar, men aldrig testat märket själv förut. De hade i alla fall väldigt mycket fint för nästan inga pengar alls. Det blev tio lack, varav fyra är holografiska! Färgerna på de holografiska är kanske inte så unika, men jag var såklart tvungen att köpa dem ändå.




En rolig sak var att jag på inget sätt var värst med mina lackinköp. Mina kompisar gick helt bananas bland lacken, haha!

Förutom nagellack köpte jag också tre ansiktmasker, en mascara och ett par ögonpennor. Total gick det hela på runt en femhundring. Galet rolig butik som gärna hade fått hitta till Sverige.

Har ni testat lack från Kiko?

I'm back from my trip to Lisbon. I found a Kiko store and bought ten polishes, four of them are holographic. I've never tried Kiko before so I'm excited to try these!

36 kommentarer:

  1. Åh, jag som var där i sommar, då hade de inga holografiska lack :( men fick med mig några fina hem iaf :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, utbudet var riktigt bra, tycker jag! Hade lätt kunnat köpa många fler. :-)

      Radera
  2. Har testat två som jag fått i present och de var dötrista. Men jag skulle gärna vilja ha fler (i roligare färger som jag fått välja själv ^^) Hololacken har jag spanat på men det finns ju inget bra sätt att få tag på dem i Sverige :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, trist att de inte finns i Sverige. Kiko borde etablera sig här!

      Radera
  3. Så underbart att hitta en sådan butik när man är tillsammans med likasinnade:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jättekul! Hade varit tråkigt om de stått och stampat otåligt medan jag gick igenom hela utbudet. :-)

      Radera
  4. Låter som en underbar resa, kan behövas efter denna tråkiga sommar. Hehe, inte alltid man fattar de bästa besluten, men sova kan man ju göra nån annan gång! Ska bli spännande att se de nya lacken =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, sova kan man ju göra när som helst! :-)

      Radera
  5. Tre KIKO-lack fick jag med mig hem från vår semester i Barcelona för ett par veckor sedan. De hade rea på alla lack, mkt billigt, men samtidigt fanns det inte så många spännande lack att välja mellan. De tre jag köpte är jag dock nöjd med, färg- och formulamässigt! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte utbudet var rätt bra, kanske var det sämre i butiken du besökte?

      Radera
  6. Åh jag ser fram emot rapporter från de här lacken! Jag ska besöka en KIKO i oktober och kommer att plocka på mig en hel hög anar jag :)

    SvaraRadera
  7. Prova gärna det rosa holografiska och nr 335 från depend :) riktigt sugna på dom..

    SvaraRadera
    Svar
    1. 335 swatchades i dag så det kommer snart!

      Radera
  8. Vad fina lacken ser ut! Jag har bara ett Kiko-lack men det är underbart. Jag önskar man kunde beställa Kiko någonstans för det är verkligen fina lack.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det skulle ju vara toppen om de hade en webbshop, alternativt att de öppnade butiker i Sverige. :-)

      Radera
  9. Fick ett Kikolack från en vän som var i Italien i somras, "Sparkle touch 261".
    Riktigt snyggt över ett mörkt lack.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lacken jag köpte verkar bara ha nummer, det är lite trist...

      Radera
  10. Köpte ett "kritvitt" lack från Kiko.
    Blev djupt besviken då färgen snarare var likt spökvatten..

    SvaraRadera
  11. Jag älskar Kikos lack!!! Det blå i mitten är ett av mina absoluta favoritlack! Grym kvalitet för det priset kan man ju lugnt säga. Synd att det endast verkar finnas i Sydeuropa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De hade så många fina blå att det var svårt att välja bland dem! Och fina gröna, men de blå lockade mer.

      Radera
  12. Budgetfynd deluxe! Jag har aldrig testat Kiko, och har inte ens varit i närheten av att ha sett något av deras lack i verkligheten. Synd, för det ser ut att vara ett intressant märke.

    Och välkommen hem igen. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det fanns massor av fina lack! Och tack!

      Radera
  13. Spännande med nya lack! Välkommen tillbaka :)

    SvaraRadera
  14. Jag har testat 2 Kiko, men vill gärna testa fler. Mina hittade jag på Alexanderplats i Berlin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varför varför varför finns de inte i Sverige? Tror jag måste mejla dem och fråga.

      Radera
  15. Åh Kiko! Jag köpte typ 12 Kiko-lack när jag var i Barcelona på studieresa med gymnasiet för några år sedan: vi snubblade in i en Kiko-butik i ett köpcenter och blev helt frälsta över hur billigt allt var! Gillar dem verkligen, kommer absolut köpa fler om jag stöter på den butiken fler gånger. Kanske är något att föreslå för nailmail förresten? :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det vore ju toppen om Nailmail kunde ta in dem!

      Radera
  16. Vilken fin fångst! Jag har aldrig provat Kiko, jag är inte utomlands så mycket så då missar man sånt här.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ofta tycker jag att man inte hittar så mycket intressant, men jag är glad att jag hittade dessa.

      Radera
    2. Åh! De bruna föll jag pladask för! Så fina nyanser! Ska bli jättekul att se dem sedan!

      Radera
  17. Jattefina farger :) Kopte fem lack fran KIKO for nagon vecka sen da de bara kostar £1.5 pa Westfields just nu (ca. 15 kr) .. xx

    SvaraRadera

Kommentera gärna!