torsdag 13 september 2012

China Glaze No Plain Jane

Jag hade låga förväntningar på China Glaze No Plain Jane från Bohemian Lustre Chrome-kollektionen. Det såg urvattnat och trist ut på de flesta swatches jag sett. Men faktum är att det inte är riktigt så illa som jag trodde att det skulle vara, jag tyckte faktiskt bättre om det än jag hade förväntat.

Det är lila med duokrom effekt i någon slags gråaktig brun. Den lila nyansen är ganska urvattnad, men inte fullt så trist som jag trodde alltså.




Formulan var lätt att lacka med, men skir. Jag behövde fyra lager för att det skulle täcka helt och jag vet egentligen inte om det är värt det. Förmodligen inte

Mitt betyg: 3/5

China Glaze No Plain Jane from the Bohemian Lustre Chrome collection is a pale purple with slight brownish duochrome. Both the purple and the brown is pretty washed out, though not as washed out as I expected them to be. I like it more than I thought I would, but I still don't think is a must have in any way.
The formula was easy to apply, but sheer. I used four coats.


15 kommentarer:

  1. Nä, det var ju inte så himla spännande, när man väl fick det på naglarna.. men jag tröstar mig med att det är rätt roligt att ha hela kollektionen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, i det här fallet tycker jag också att det är kul att ha hela kollektionen.

      Radera
  2. Kanske inte superspännande, men ändå ganska fint tycker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det fint! Inte så att man förlorar förståndet av skönhetschock, men det är fint. :-)

      Radera
  3. Jag tyckte det här var lite tråkigt först, men det vann ju mer jag tittade på det på naglarna. Till sist var det helt ok :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag trodde att jag skulle tycka att det var skittrist, men det gjorde jag inte. Tummen upp för det! :-)

      Radera
  4. Det ser då bra mycket blåare och mer LILA ut på dina bilder än alla andra jag sett det på. Jag är förstås färgad av min egen upplevelse med lacket, och gillar det ändå inte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker inte att det ser såå blått ut? Och det var inte lika blaskigt som jag hade förväntat mig.

      Radera
  5. Dina bilder gör att jag lätt kan tänka mig detta...när jag betat av mina 125 otestade lack. (kommer aldrig att orka/vilja vänta så länge tills jag kan shoppa)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle inte säga att det här är ett måste såsom Deviantly Daring och Unpredictable dock. De är kollektionens stjärnor, utan tvekan.

      Radera
  6. Men jag blev positivt överraskad ändå! Jag har gått och funderat på om jag kan skippa det när jag köper kollektionen, men jag tycker ändå att det ser rätt köpbart ut ^^

    SvaraRadera
  7. Du anar inte vad jag skrattade när jag läste "jag vet egentligen inte om det är värt det. Förmodligen inte". Så skönt lakoniskt konstaterande!

    SvaraRadera
  8. Det påminner om Lippmanns Private Dancer fastän jag tror inte det är en dupe för PD är känns inte urvattnad utan den är ganska så starkt lila :-) Men det är samma märkliga duokroma skiftningsfärg som är svårdefinierbar.

    SvaraRadera
  9. Jag tycker det ser helt ok ut, men jag gillar ju det mesta som är lila. Det kanske funkar att köra layering med det istället?

    SvaraRadera

Kommentera gärna!