söndag 23 september 2012

OPI Live and Let Die

OPI Live and Let Die från den kommande kollektionen Skyfall var det lack jag tyckte såg mest intressant ut när jag såg det i flaskan. Det fick bli gårdagens manikyr och jag bär det fortfarande, men ska strax lacka om. Inte för att jag har tröttnat på Live and Let Die utan för att jag måste swatcha en del för att ha något att visa er i veckorna.

Live and Let Die är i alla fall mörkt grå  och så har det oerhört vackert grönt skimmer. Basfärgen är lite dimmig i tonen och jag känner inte att jag blir rktigt klok på den. Jag har stirrat på den och försökt avgöra om den kanske drar något åt blått eller grönt? Det känns som att jag ser helt olika färger i olika ljus. Fantastiskt vackert och helt unikt i min samling är det i alla fall!





Formulan var löjligt bra och väldigt täckande. Det täcker helt med ett lager. Men ni känner mig, jag litar inte på ett lager. Så jag lackade ett andra, helt i onödan.

Mitt betyg: 5/5

OPI Live and Let Die from the upcoming Skyfall collection is a lovely dark grey with beautiful green shimmer. In some lightings I think the dark grey base has a blue tone to it, in others I think I see some green. The formula is perfect, smooth and easy to apply. It covers in just one coat, but I did a second anyway, but it made no difference at all.

40 kommentarer:

  1. *skriver upp på "att köpa under hösten"-listan ;-)

    SvaraRadera
  2. Det var ju väldigt mycket snyggare än det sett ut på pressbilderna! Blev lite sugen innan jag påminde mig själv om att det är för mörkt för mig :p

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, om man inte gillar mörka lack så bör man nog hoppa detta.

      Radera
  3. Alltså så jäkla snyggt! Så jääääkla snyggt!

    Tycker den ser ut att vara blågrå på dina bilder. Hur läckert som helst! Jag måste ha. Helst igår!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den ser absolut blågrå ut i de flesta ljus, men ibland såg den grönare ut. Fascinerande att studera i vilket fall som helst. :-)

      Radera
  4. Det här var ju galet snyggt. :) Hamnar i köplistan. Såg väldigt spännande och unikt ut med det här gråa + gröna skimret känns det som. Att formulan var kalas gör ju inte saker sämre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det här lacket är fantastiskt på alla sätt!

      Radera
  5. På bilderna ser det absolut ut att ha en dragning åt blågrönt. Ganska fint men inte så jag känner att jag kommer köpa ett eget ex...

    SvaraRadera
  6. Dina bilder gör inte att mitt ha-begär stillas på endaste sätt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. I det här fallet är det nog omöjligt att något skulle kunna stilla ditt ha-begär. Det är så fint!

      Radera
  7. Ja, den här måste jag köpa! Den ser jättefin ut och det är den jag också haft ögonen på innan. helt klart med på min önskelista.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det måste du! Tror du också kommer att gilla det!

      Radera
  8. Å så fint! Älskar när lack har skimmer i en märkbart annan färg än basen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med, är väldigt svag för den typen av lack.

      Radera
  9. Nästa inköp får nog bli OPI. Den här ska med om den finns att beställa då. Så himla fint och unikt. Blir sugen på att ha det hemma nu så att jag kan ha lika fina naglar som du har på bilderna. :)

    SvaraRadera
  10. Åh vad roligt att du valde detta först! Detta är det jag vart mest sugen på! Åh vad jag längtar till slutet av oktober! Var brukar du få tag på nya kollektioner när de precis släpps?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har försökt ändra min ovana att börja med lacken som lockar minst. :-)

      Radera
  11. Åh så vackert! Nu blev även min önskelista lite längre. Ska bli kul att se de andra lacken i kollektionen också. Keep up the good work! :)

    SvaraRadera
  12. Det är helt ok men jag trodde det skulle vara snyggare när jag läste hur OPI beskrev den. Kanske är det ett sånt lack man måste se live för att fullt uppskatta det...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, det tror jag inte. Gillar du inte hur det ser ut på bilden lär du inte gilla det live heller.

      Radera
  13. Sååå snyggt och förmodligen det som jag är mest sugen på i kollektionen. :-) Dessutom är det min favoritfilm i serien :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var det som fick mig att dregla mest när jag såg det i flaskan också. :-)

      Radera
  14. Oerhört snyggt! Och klockren formula på det... Kan ju inte bli bättre än så!

    SvaraRadera
  15. Väldigt snyggt, kommer absolut att köpa denna när kollektion släpps!

    SvaraRadera
  16. ÅÅÅÅÅHHHHGAGHGAHGAHGHHHH. Jag kräks. Det är så fint så jag vill gråta.

    SvaraRadera
  17. jag hade kallat det en mörk petrol/teal, mycket snyggt! :)

    SvaraRadera
  18. Åh, vad fint... Alltså, lite sådär för fint.

    SvaraRadera
  19. Det här lacket är så vackert! Fast hela kollektionen ser ju fantastisk ut.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!