söndag 16 september 2012

China Glaze Bohemian Luster Chrome - sammanfattning

Dags för en sammanfattning av Bohemian Luster Chrome! Först rankar jag dem i favoritordning, sen en sammanfattning efter bilderna. Precis som vanligt, alltså.







Jag var ju alldeles till mig i trasorna när jag fick hem kollektionen. Extremt höga förväntningar alltså. Och jag kan väl inte påstå att de infriades direkt. Jag älskar bara två av lacken och det är Deviantly Daring och Unpredictable

Jag trodde att jag skulle älska Swanky Silk, men den visade sig vara den jag gillade minst. Men det är en hudtonsfråga, en person med en annan hudton och som klär i färgen kommer säkerligen älska det.

Rare & Radiant är ju vacker, men eftersom jag är lite trött på Peridot-dupes så har jag svårt att uppskatta det såsom det förtjänar. Want My Bawdy och No Plain Jane är fina, men inte så att man dånar. Mellanlack, helt enkelt.

Har ni köpt några från Bohemian Luster Chrome? Vilken är er favorit?

21 kommentarer:

  1. Älskar de här sammanfattande inläggen :)
    Jag skaffade Rare & Radiant för jag ville inte vara den enda utan en Peridot-dupe... inte helt övertygad om dess storhet, dock.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att de uppskattas! Jag är inte galen i Peridot eller dess dupes heller. Tycker de är fina, men det finns snyggare färgställningar.

      Radera
  2. Jag hade satt dem i precis samma ordning! Hade absolut kunnat leva utan alla utom de två första

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, DD och Unpredictable är klart snyggast!

      Radera
  3. Unpredictable rules! :)

    SvaraRadera
  4. Ååååh! Tycker ändå att de är fina allihop. Kanske är det för att jag förstått att man inte ska ha så stora förväntningar. :)

    SvaraRadera
  5. Unpredictable med min, något oväntade, favorit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var ju inte såå imponerad till en början, men den växte!

      Radera
  6. Första och sista helt klart snyggast :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Swanky Silk var min förhandsfavorit så lite trist att jag inte gillade den alls.

      Radera
  7. 1, 2 och 4 vinner mitt hjärta..

    SvaraRadera
  8. Hade också sjukt höga förväntningar som föll pladask. Har inte ens testat alla... haha. Usch.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är farligt med höga förväntningar. Det är svårt för något lack att leva upp till dem. :-)

      Radera
  9. Jag köpte också hela kollektionen... Och rankar dem precis samma, även om jag inte testat Swanky silk än, och jag kan inte säga att jag är jättesugen heller...

    SvaraRadera
  10. Hur mycket jag än gillar Peridot-dupes så måste jag säga att Deviantly Daring blev min favorit från denna kollektionen.

    SvaraRadera
  11. Jag känner mig rätt nöjd då, som tänkt köpa Deviantly Daring och Unpredictable vid nästa beställning :D
    Ibland får jag lite cravings på de andra också (utom R&R pga. dupe) men får se.... Vet inte om jag vågar (har råd) att chansa :S

    SvaraRadera
  12. Unpredictable har smygit sig förbi Deviantly Daring och tagit första platsen på min lista. :D

    SvaraRadera
  13. Åh, vilka färgkombinationer! Lacken är ju fantastiskt snygga tillsammans, kanske var det därför du föll för kollektionen i flaskorna? Nu vet ju jag inget om dupes, nagellacksnovis som jag är, men jag tycker alla är snygga även var för sig. Med Upredictable i topp. Hade kanske varit coolt att måla naglarna i varsin färg, eller åtminstone i tre av dem?

    SvaraRadera

Kommentera gärna!