fredag 28 september 2012

OPI Tomorrow Never Dies

I dag har jag en usel bild på OPI Tomorrow Never Dies att bjuda er. Usel på så sätt att den inte alls är färgkorrekt. Det ser blått ut på bilden, men är i själva verket lila. En blåbaserad lila, visst, men inte alls så blått som på bilden alltså. Jag övervägde att strunta i att visa den här bilden överhuvudtaget, men eftersom min kamera uppenbarligen hatar Tomorrow Never Dies så tror jag inte att jag skulle kunna ta några bättre bilder vid ett senare tillfälle heller.

Så. Tänk att det här är lila. Ett lila skimmerlack. Varken mer eller mindre.

 För mig är Tomorrow Never Dies ett dussinlack. Jag är rätt säker på att jag skulle kunna hitta flera lack i min samling som är väääldigt lika detta.

Formulan var hyfsad, men något rinnig. Det täcker på två lager, vilket ju är bra i alla fall.

Mitt betyg: 3/5

Here's a very inaccurate picture of OPI Tomorrow Never Dies. It looks blue in the picture, but it's purple. A blue-toned purple shimmer. My camera obviously hates it. 
To me this is a standard blue-toned purple shimmer. There's nothing special about it and I'm quite sure I could dig up a few dupes or near dupes if I dived into the purple part of my collection.
The formula was decent, but slightly runny. It covers in two coats.

12 kommentarer:

  1. Alla kameror hatar lila! Hittills är det inte så många ur Skyfall som jag blir supersugen på.

    SvaraRadera
  2. Hmm, trodde minsann att den var blå när jag såg de första bilderna. Så fel man kan ha :) Fint!

    SvaraRadera
  3. Det är trist det där med lila/blått och att föreviga dem korrekt. Jag undviker NÄSTAN att ha med dem eftersom de aldrig vill bli färgkorrekta :(

    SvaraRadera
  4. Varför hatar kameror lila? Och i synnerhet blålila? Dumt.

    SvaraRadera
  5. Kanske lite dussin, men ändå väldigt fint!

    SvaraRadera
  6. Ett typiskt lack som aldrig klickas hem av mig. Det ser fint ut men inte så fint att det hamnar på önskelistan.

    Hatar verkligen när det inte går att fota rätt färg. Min kamera gör inte bara lila till blått, även grönt blir blåtonat av någon anledning. *mutter*

    SvaraRadera
  7. Det är lila alltså? Vad besviken jag blir :(

    Jag är fortfarande ute efter den perfekta blurple. Ni vet den där underbara sammetsaktiga färgen där man inte kan bestämma sig för vad det är, är det blått?! Är det lila?! Ingen vet men färgen är ändå som en bal på slottet, dvs alldeles, alldeles underbar..

    Några tips? Hittills inte hittat några lack alls i den perfekta nyansen, antingen är de blå, eller lila. :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Prova l'oréals Divine Indigo, det beror mycket på ljus och vinkel om den ser blå, violett eller lila ut. Och så är den ljuvligt blank, skiner som en nulackad bil från fabriken en solskensdag -om bilar hade så pass fin färg vill säga:p
      Möjligen kan Wet'N'Wilds Buffy the Violet Slayer också fungera, den är också en fin, outgrundligt lila-blå som jag minns den. Fast penslen är inget att jubla över...

      Radera
    2. Åh tack så mycket för tipsen!! Nu måste jag ju åka en sväng till stan senare :)

      Radera
  8. Ja jag blev inte klok på detta, om det var blått eller lila (är så olika när man googlar bilder!)
    Men okej, då är den som jag hoppades! Kommer nog köpa det här, för har faktiskt inget som verkar vara så jättelikt...!

    SvaraRadera
  9. Jag fick den här, och tre till, i någon sorts tröstutskick och den ser rätt okej ut i flaskan men inte så jag får hjärtklappning.

    SvaraRadera
  10. Ser ut att likna H&Ms Fashionista? Ser ut att bli samma irriterande penseldrag med detta från OPI också :( Verkar vara en tendens att bli så när det är skimmer...

    SvaraRadera

Kommentera gärna!