tisdag 4 september 2012

Orly Fired Up - sammanfattning

Dags för en sammanfattning av Orly Fired Up, som ska finnas på Åhléns City från och med den här veckan. Jag har som vanligt rankat dem i  favoritordning och så några avslutande ord efter det.






4. Glow.

 

6. Flare.

Flicker och Smolder hade jag ganska höga förväntningar på redan när jag såg promobilden för kollektionen och de infriades med råge. Ignite, däremot, seglade upp som en otippad favorit. Jag älskar ju jellysar och hade ingen aning om att kollektionen innehöll en jelly så det var en rolig överraskning.

Gillar man beige eller är på jakt efter ett bra underklädeslack så kan jag också rekommendera Glow.

De två lacken som inte föll mig i smaken är Rapture och Flare. Rapture på grund av knepig formula och Flare för att jag inte tycker att nyansen passar mig, men det är ju en fråga om hudton och smak såklart.

Sammanfattningsvis tycker jag att Fired Up är en hyfsad kollektion, även fast jag fortfarande känner att jag saknar något mer unikt och oväntat.

Vad tycker ni? Vilket av lacken är er favorit? Känner ni er sugna på något av dem? Har jag rangordnat dem rätt?

A short summary of the Orly Fired Up collection. I really like Flicker, Ignite, Smolder and Glow. Rapture had a tricky formula and Flare is just not my kind of gold. 
A pretty nice fall collection, but I would have appreciated somthing unexpected thrown in. 
Do you have a favorite among these? Will you be getting any of them?

18 kommentarer:

  1. Jag är sugen på Flicker, Smolder och Flare!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du gillar Flare bättre än mig om du skaffar det.

      Radera
  2. Nja, möjligen Smolder, men eftersom jag har båda vamparna från German på ingående, så blir det inte Smolder heller...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, man får ju sålla lite bland lackköpen, annars blir plånboken väldigt olycklig.

      Radera
  3. Nja, möjligtvis Glow då. Hur kan man döpa ett beige krämlack till Glow?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glow är superfin, om man gillar nude! Men namnet är ett mysterium. :-)

      Radera
  4. Flicker har jag införskaffat och det är så rasandes vackert! Till och med yngste grabben godkände det :) Smolder är också superfin, men jag valde ett rött från julkollektionen istället.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det tjusit! Ett perfekt höstlack!

      Radera
  5. Håller med rangordningen men kanske inte ignite. Men känner mig inte sådär superdupersugen att köpa någon av dem. Det finns så många andra lack som ligger före i listan än de här så det kommer nog dröja innan någon av dessa hittar hem till mig om de någonsin gör det dvs.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar ju jellysar så Ignite fick mig såklart på fall.

      Radera
  6. Smolder är så läckert! Kan nog bli en av mina höstfavoriter. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag älskar det också. Så kul att det släpps så många härliga vampar den här hösten. :-)

      Radera
  7. Jag är riktigt dösugen på Smolder!! Och lite sugen på Flare! De verkar underbara i färgen! Ser iaf så ut! Precis för mig! :)

    SvaraRadera
  8. Flera fina, framför allt de röda skimrisarna...

    SvaraRadera
  9. Jag gillar Smolder och Glow bäst. Själv uppfattade jag inte alls Ignite som ett jellylack, det torkade semimatt och gummiaktigt och var inte så där jellyaktigt skirt när jag målade det heller.

    SvaraRadera
  10. 2an o 3an är ju helt magiska! :)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!