torsdag 27 september 2012

Paketbonanza!

Den här veckan är otroligt stressig. Det är så mycket på jobbet att det känns som att jag har en puls på 150 när jag går hem för dagen och jag är alldeles stirrig. Jag ligger därför efter lite med läsandet av bloggar och har inte heller hunnit lacka om på flera dagar (katastrof!).

Något som gjorde mig glad däremot var att jag hade tre paket att hämta ut efter jobbet i dag. Mina två beställningar som jag haft på väg och så ett pressutskick.

Jag beställde hela Mirrorball-kollektionen från Models Own för snart två veckor sen och de kom alltså fram i dag. Nästan två veckors leveranstid från England tycker jag är ganska lång tid. Men vad spelar det för roll när innehållet gör en så himla glad? En discoinspirerad kollektion som fått namn från klassiska discolåtar och vars glittriga lack verkligen känns klockrena i en sån kollektion. Jag beställde boxen för 20£ som då inkluderade Models Owns kombinerade bas- och topplack.

Sen blev det en liten beställning från eBay också på två av lacken från Jessicas höstkollektion Spicy Dream. Jag blev kär i dessa två när jag såg swatches hos Scrangie. Jag har faktiskt aldrig testat lack från Jessica tidigare så det ska bli kul!

Sen var det ett paket från danska FNUG. De mejlade för några veckor sen och ville skicka pressprover på sin holografiska kollektion, men sen dröjde det så lång tid att jag tänkte att de antingen aldrig skickade dem eller så hade paketet försvunnit på posten och jag beställde kollektionen från Eleven.se (som jag visade här). Men i dag kom paketet fram och det innehöll de tre holografiska lacken och Aqua Fix Basecoat, men också två glitterlack.


Så vad ska jag göra med de holografiska lacken då som jag alltså har dubbletter på nu? Jo, varför inte ha en tävling! Jag har ändå tänkt att jag borde ha en tävling för att fira att jag numera har fler än 1 000 lack. Cirka 1 060 faktiskt. Det är väl värt att fira? Tävlingen kommer upp i helgen!

Nej, nu ska jag stressa iväg igen! Hoppas ni alla får en skön kväll!

28 kommentarer:

  1. Åh va många fina lack, nästan bara fint! :D Och tävling låter som en lysande idé (tänker vara med) :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ska bli kul att hålla en liten tävling, det händer ju inte så ofta. :-)

      Radera
  2. Det borde vara olagligt att få hem så här mycket snygga lack på en gång! Mirrorball-kollektionen ser grym ut! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Faktum är att jag känner mig lite stressad. Har så många lack jag vill bära och så få naglar! :-(

      Radera
  3. Tävling tycker vi om :) Jessica lacken är jag nyfiken på.

    SvaraRadera
  4. Åh lyckliga du! Fnug-lacken liksom. :) Exakt de två Jessica-lacken beställde jag i veckan på eBay. Har bara ett sedan tidigare och det är jag nöjd med. Blev också såld när jag såg Scrangie's bilder. Givetvis är jag nyfiken på Models Ownarna också. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag funderade på att beställa det mörkröda också, men besinnade mig. Det kändes inte lika unikt. :-)

      Radera
  5. Härligt! Mirrorball kollektionen har jag inte alls känt mig intresserad av, ska dock bli kul att se dina bilder :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar ju knasglitter så det här är right up my alley, så att säga. :-)

      Radera
  6. Ser fram emot att se Mirrorball kollektionen!
    Kan du inte börja med Dancing Queen...? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det kan jag! Det är den jag är mest sugen på från Mirrorball!

      Radera
  7. Vilka schyssta paket! Och härligt med FNUG-tävling :)

    SvaraRadera
  8. What a day! Ser ut som nail-polish jackpot idag tycker jag.

    SvaraRadera
  9. Svar
    1. Haha, jag förstår att du dreglar faktiskt. ;-D

      Radera
  10. ooooh wow! Så avis ;D
    Speciellt på FNUG, så tackar för en chans i tävling (fast vinner aldrig haha)
    Är jättesugenpå dina bilder på Jessica-lacken, vill ha deeeem!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är sugen på att testa dem också. Men herregud, just nu är det många lack som jag är sugen på att testa, vet inte när jag ska hinna. Men ja, det är ju ett lyxproblem faktiskt så ska inte klaga. :-)

      Radera
  11. Gingersnap ser ungefär hur fin ut som helst!

    SvaraRadera
  12. Wow, jag har helt missat discokollektionen - ser fram emot och hoppas på bildspam!

    SvaraRadera
  13. Och mina kompisar/familj tycker att jag är galen som har ca 80-90 lack i min samling! Boogie Nights ser underbar ut, det gör i och för sig hela Mirrorball-kollektionen tycker jag :)

    SvaraRadera
  14. Oooh, glitterlacken från Models Own ser superspännande ut!

    SvaraRadera
  15. Åh wow vilka underbaringar. Måste ha känts extra kul att komma hem när alla dessa skönheter väntade:)

    SvaraRadera
  16. Golddigger är väldigt fint som effektlack!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!