lördag 29 september 2012

Isadora Oasis

Isadora Oasis från höstkollektionen Jewels of the Orient såg ut som att den skulle vara duokrom på promobilderna. Jag ser dock ingen duokrom effekt, men det är väldigt fint ändå. En svart bas med skimmer i grönt, guld, blått och faktiskt lite rosa också. 




Jag gillar ju inte Isadoras pensel alls, men formulan är så bra att lackningen går som en dans i alla fall. Tre lager behövdes för full täcning.

Mitt betyg: 4/5

Isadora Oasis from the Jewels of the Orient collection looked like a duochrome in the promo pictures, but I can't see any duochrome now when I'm wearing it. It's very pretty though. A black base with shimmer in green, gold, blue and I can see some pink shimmer as well. 
Great formula that covers in three coats.

32 kommentarer:

  1. Åååh, detta var ju också helt underbart!
    Har köpt hem Silk Road, Peacock och Beetle Green från nya kollektionen men skulle gärna köpa ännu fler!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag kommer nog att spana in flera av lacken från kollektionen. Är lite sugen på Sultan Palace. :-)

      Radera
  2. Den här köpte inte jag, men det ser riktigt fin ut så jag kanske får åtgärda detta.

    SvaraRadera
  3. Jag ser fram emot att bära det här lacket! Det ser väldans fint ut.

    SvaraRadera
  4. Det här kunde man ju inte motstå. Måste testa snarast. Borde nog köra IsaDora-vecka, OPI-vecka och China Glaze-vecka. Pju. Eller så skiter jag i tema och testar detta inom kort. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man har många potentiella temaveckor i sina lådor. :-)

      Radera
  5. Av någon anledning föll jag inte för detta. Tror det kan vara att jag har nått "liknande" kanske :P

    SvaraRadera
  6. Ser ju nästan precis ut som deras nagellack "Black galaxy", lite mindre glitter bara :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker inte att de är så lika faktiskt, mer än att basen är svart. Men basen i Black galaxy är svartare och så innehåller det ju prismatiskt glitter i stället för skimmer i olika färger.

      Radera
  7. Såå snyggt! Har precis köpt detta så det ska bli kul att testa det :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller tummarna för att du också gillar det!

      Radera
  8. Den här står och väntar på att testas av mig men det har inte blivit av än. Den ser se lockande ut men jag har inte tid med nagellack just nu. Gah! jag vill ha fritid i massor på dagen när jag kan fota. Och en dag med ljus ute också, inte som nu, regntunga skyar...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så tråkigt när man inte hinner ägna sig åt sina nagellack. Blä! Hoppas din arbetsbörda lättar snart!

      Radera
  9. Det där blir nästa lack att bäras tror jag bestämt! Härlig höstkollektion IsaDora lyckats få till!

    SvaraRadera
  10. Riktigt fint! Isadora verkar ha lyckats bra med höstlacken...

    SvaraRadera
  11. Underbart fint! Jag vill också testa mitt, och repar mod att testa att lacka över gelmanikyren från Depend utan att förstöra den..

    SvaraRadera
  12. Men ååhh... jag som hade bestämt mig för att inte köpa fler nagellack på ett tag (har köpt Silk Road från Isadora + tre från OPI:s Germany kollektion under de senaste två veckorna)! Oasis ser ju jätteläckert ut! Det blir svårt att stå emot!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland hopar sig köpen verkligen! Tråkigt för plånboken, men roligt att sitta med sina nya flaskor och leka. :-)

      Radera
  13. Jag hade det här på mig igår och jag kunde inte sluta stirra på det. Helt underbart!

    SvaraRadera
  14. Väldigt snyggt lack! Fast jag avskyr verkligen Isadoras penslar, så jag kanske avstår ändå...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar dem verkligen inte heller, men det gick bra att lacka med detta ändå, tänkte knappt på penseln.

      Radera
  15. Tjusigt:) Lite förvånade över att det krävdes tre lager för täckning?! Ser ut att vara ett lack som skulle täcka på färre.

    SvaraRadera
  16. Åh, jag är helt besatt av Oasis. I visst ljust riktigt explodera mikroglittret. Två lager räcker för att täcka, men tre ger det där lilla extra. Det här lacket *kräver* ett glansigt överlack ( jag gillargillar Essies Let it Shine) för att skimret riktigt ska komma till sin rätt. Glor på mina naglar konstant när jag använder det och ska köpa upp mig ett par flaskor till innan det försvinner. Älskar det!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!