onsdag 19 september 2012

Zoya Gilda

Zoya Gilda har stått på min önskelista ända sedan jag såg det hos Sminkan (hittar inte det inlägget just nu så jag kan inte länka till just det inlägget). Det släpptes med sommarkollektionen Sparkle 2010 och är en otroligt vacker, knallig rosa med massa glittriga sparkles. Galet vackert!





Ser det inte helt fantastiskt ut? Jag saknar fortfarande flera av lacken ur den här kollektionen, men nu vet jag att jag vill ha alla!

Gilda är skir, jag behövde fyra lager för att det skulle täcka helt, men det var annars lätt att lacka med. En tråkig sak var att det hade missfärgat mina naglar svårt när jag skulle ta bort det. Det var faktiskt den värsta missfärgning jag råkat ut för någon gång, men det mesta av missfärgningen hade försvunnit efter någon vecka och ett antal omgångar med removern.

Mitt betyg: 4/5

Zoya Gilda from the 2010 Sparkle collection had been on my wishlist since I saw it at Sminkan. It took a little time, but now I finally got it! It's a gorgeous, bright pink with sparkles. Too pretty for words and wearing it made me happy!
It's quite sheer, I needed four coats to make it opaque, but at least the formula is really good. Unfortunately it stained my nails badly, they were all pink after removing it. Most of the staining was gone about a week later though, after attacking them with remover a few times.

22 kommentarer:

  1. Så vackert!! Men trist med missfärgning... blir dubbla lager underlack om man skulle få för sig att köpa hem denna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var trist! Och förvånande, tror aldrig det hänt mig med ett lack från Zoya tidigare.

      Radera
  2. Otroligt fint! Har bara Ivanka, Charla och Mimi från denna kollektion men man kanske skulle komplettera med de sista tre lacken också.....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag vill också ha hela kollektionen. Möjligtvis skippar jag Nidhi, men kanske köper jag det också.

      Radera
  3. Många fina från den kollektionen även om det här inte riktigt är i min smak.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är en toppenkollektion! Älskar Zoyas sparkles!

      Radera
  4. Hej! Måste bara säga att din blogg är fantastiskt inspirerande, älskar nagellack! Jag undrar hur ofta du målar om dina naglar, det måste väl vara nästan varje dag? Hur tar du hand om dem då, för det måste väl slita väldigt mycket på naglarna och nagelbanden?

    //Emma Hå

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket för dina fina ord! Jag målar så ofta jag hinner, ibland blir det varje dag. Sen försöker jag swatcha lite mer på helgerna ifall jag får ont om tid i veckan. Jag försöker att olja in naglarna en gång om dagen och jag smörjer in nagelbanden med nagelbandskräm några gånger i veckan. :-)

      Radera
  5. Åhh så snyggt! Väcker ha-begär hos mig!

    SvaraRadera
  6. Det är ju superduperfint. Älskar den kollektionen. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, typiskt mig att vara så sen på bollen bara. :-)

      Radera
  7. Det är Emmas swatcher på vår blogg för det är bara hon som äger lacket. Jag lånade hennes bild till sammanfattningen av kollektionen. Det ser fantastiskt ut på dig men jag har faktiskt köpt alla andra av den här kollektionen utom Gilda.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha! Jag kom bara ihåg att jag sett det hos er, sen lyckades jag inte hitta inlägget hos er.

      Radera
  8. Ah, ja. Den här kollektionen är en av de få som jag köpte allihopa av direkt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fattar inte varför jag inte gjorde samma sak! Galenskap är vad det är!

      Radera
  9. Även om jag tror att jag har en del liknande i Helmern där hemma så blir jag sugen på detta. Ytterligare en sån där perfekt rosa, inte bubbelgum, inte barbie och inte för rödtonat:)

    SvaraRadera
  10. Gilda är en riktig fining! Precis som Sminkan säger var det mina bilder, ajg har faktiskt köpt alla Sparkles-lacken. Händer inte så ofta att jag köper hela kollektioner men dem gillar jag verkligen...

    SvaraRadera

Kommentera gärna!