fredag 7 september 2012

Orly Monster Mash

Alltså, jag är så besviken på att min kamera inte alls lyckades fånga hur fullständigt galet Orly Monster Mash är!

Jag lade två lager av Monster Mash ovanpå Isadora Go Green och jag var helt tagen av det vansinne som utspelade sig på mina naglar. Jag har inget emot att mina naglar syns. Faktum är att jag brukar tycka att det är riktigt skoj när man står på tunnelbanan på morgonen och jag ser hur folk diskret tittar på mina naglar, sen på mig, sen tillbaka på mina naglar. Men det här, det var faktiskt nästan för mycket. Men det syns ju verkligen inte på mina bilder. Så tråkigt.




Det händer så mycket i det här lacket att det faktiskt är svårt att se exakt vilken typ av glitter det innehåller. Basen är skirt grön och här finns i alla fall stora och små prismatiska hexagoner, prismatiskt strängglitter och kanske också små runda prismatiska glitter.

Formulan är ganska tjock, men det går hyfsat att lacka med i alla fall och torktiden var bra med Seche Vite. Glittren är av den platta typen så ytan känns inte särskilt skrovlig. För att glittren verkligen ska glittra bör man dock avsluta med överlack, jag körde på två lager av Seche Vite.

Eftersom det såg så galet ut så trodde jag att det skulle vara en mardröm att ta bort, men det var inte värre än ett genomsnittligt glitterlack. Jag använder ju mig av foliemetoden, och även om det är lite omständligt att klippa till foliebitar och bomullsrondeller så gör det i alla fall att jag slipper hjärnblödningen jag alltid fick innan jag började använda den metoden.                                                

Mitt betyg: 4/5

My pictures doesn't do Orly Monster Mash justice. It looks ten times crazier in real life! It's a sheer, green base, jampacked with small and large prismatic hex glitter, prismatic string glitter and I think there's also some small, round prismatic glitter. Here I've put two coats over Isadora Go Green. 
I ususally don't care if I have crazy looking nails, I think it's fun when people react when they see them. But honestly, this was almost a little too much. 
The formula was thick, but still pretty easy to apply. Drying time was good too, after finishing it with two coats of Seche Vite.

24 kommentarer:

  1. Jag är inte övertygad ännu, men jag kommer nog försöka skaffa det här ändå enbart pga namnet.

    SvaraRadera
  2. Har du provat Depends dip-in-remover? Den använder jag alltid när jag har glitterlack, det är så mycket snabbare än foliemetoden. Det är bara att gnugga lite så försvinner lacket superlätt! Är det riktigt finkornigt glitter kan man få lite på fingrarna, men det försvinner när du sköljer av händerna med vatten efteråt.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm, tycker inte burken e bra till glitter alls! Så olika!

      Radera
  3. jag tycker oxå dip-in burken funkar bra till glitterlack, men man förstör burken, den blir sönderriven inuti och du får glitter på fingrarna för all framtid vid varje borttagning sen :D
    jag tänkte testa skol-lim under nästa gång, läste nyss om det och det verkar super! blanda ut lite sånt barnvänligt vitt lim med vatten så det går att måla på naglarna slätt, vänta tills det torkat och blivit genomskinligt och sen måla på lacket ovanpå och överlack på det, sen när du tröttnat kan du bara skala av alltihopa i ett tjockt lager :D det är några som testat och det höll i flera dagar utan att ramla av själv :)

    SvaraRadera
  4. Fullkomligt galet och ljuvligt! Ett fredagsbling värt namnet helt enkelt :-D

    SvaraRadera
  5. Haha, det ser ju hyfsat galet ut på bilderna också ^^
    Jag hade fått fullständig panik av att ha sånt på mina naglar, hade stått ut fem minuter max :p

    SvaraRadera
  6. Jag är ju en vän av grönt och galna naglar som syns men frågan om detta inte är för mycket ändå :D Fast antar att man måste se det IRL för att verkligen se hur glittret ser ut!

    SvaraRadera
  7. Namnet (världens bästa låt) gjorde att jag suktade redan innan jag såg dom här blderna, GE MIG!

    SvaraRadera
  8. Hur funkar foliemetoden? Är det några speciella lack som det funkar bäst till? Vad använder man för folie, remover och hur ska det klippas? -Ulrika

    SvaraRadera
  9. Jag tycker det ser ganska galet ut på dina bilder, så jag antar att det var sjukt galet i verkligheten! Inte mig emot dock, jag gillar galna naglar ^^ Får faktiskt lite ånger nu över att detta inte fick följa med i min första transdesign-beställning förra veckan..

    SvaraRadera
  10. Det där var ju råläckert! Synd på strängglittret dock, jag är lite allergisk mot sådant ..

    SvaraRadera
  11. Okej, det där åker med i nästa TD-beställning. Jag älskar hur det ser ut på dina bilder och är det ännu galnare i verkligheten MÅSTE jag ha det!

    SvaraRadera
  12. Skitsnyggt och det här med att folk på tunnelbanan stirrar sig blinda på naglarna är riktigt kul, kommer ihåg hur de stirrade när jag bar KleanColor Metallic Green ;)

    SvaraRadera
  13. Det ser alldeles fantastiskt ut! Oj...

    SvaraRadera
  14. Det ser verkligen galet ut, galet och häftigt:)

    SvaraRadera
  15. Himla snyggt!!! Och så glittrigt!

    SvaraRadera
  16. Hur skojigt som helst. Trots galenskapen så får jag nog ha detta i åtanke.

    SvaraRadera
  17. Det där måste jag bara ha!

    SvaraRadera
  18. Skithäftigt rent ut sagt! Den ligger högt på min inköpslista! *Undra hur den blir över ex ett svart eller lila lack...*

    SvaraRadera
  19. Hahahaha. Helt underbart. Gillar att folk sneglar på dina naglar på tunnelbanan. Själv tycker jag att det är hemskt roligt när jag råkar umgås med barn när jag har glitterlack och ser hur de fastnar med blicken på naglarna och liksom blir helt blanka på ögonen av fascination. Haha.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!