måndag 10 september 2012

China Glaze Optical Illusion

När China Glaze släppte kollektionen Prismatic tidigare i år så kände jag mig helt ointresserad. Just då var jag väl lite mätt på glitter kan jag tänka mig. Men så hade jag en plats över i ett paket från Transdesign.com förra månaden och Optical Illusion fick flytta hem till mig.

Optical Illusion består av massor av små ljust, ljust gröna glitterkorn och så större hexagoner i rosa, lila, guld och orange. Alltihopa i en ofärgad bas. I flaskan ser det duokromt ut, det skiftar i lila i vissa vinklar. Väl på nageln är den effekten svårfångad. När jag skulle fota det så såg jag inte skymten av någon lila duokrom. Men vid ett senare tillfälle såg jag till det. Men köper man detta och hoppas på att det ska vara tydligt duokromatiskt så kommer man förmodligen att bli besviken.

Slutpratat, nu kollar vi på bilderna.




Det är ganska tjockt, men ändå lätt att lacka med. Tre lager behövs för att det ska täcka helt. Sen avslutade jag med två lager Seche Vite för att få en jämn och glansig yta.

Jag gillar Optical Illusion och kan inte utesluta att jag kommer att klicka hem fler av Prismatic-lacken vad det lider.

Mitt betyg: 4/5

China Glaze Optical Illusion was released with the Prismatic collection earlier this year. It's a duochrome glitter, shifting between this very light green to purple. However, the effect is not easy to see, at first I couldn't see it at all, but then suddenly it was there.
It's small green glitter and larger hex glitter in pink, purple, orange and gold, all dispensed into a clear base. The formula is a little thick, but still easy to use. It covers with three coats.

24 kommentarer:

  1. Jag gillar det! Det är snyggt. Jag köpte hela kollektionen i princip direkt när den släpptes, men det var först för kanske två veckor sedan som jag plockade fram ett av lacken. Nu ångrar jag lite att jag prioriterat bort dem så länge.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag börjar ju bli sugen på glitter igen så kommer förmodligen köpa ett par av dem väldigt snart, men det blir nog inte hela kollektionen.

      Radera
  2. Jättefint, men jag är bara så antiglitter just pga att det är svårt å ta bort. Foliemetod ja, men jag hoppar helst över glitter!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det lite meckigt, men jag tycker inte det är såå farligt. :-)

      Radera
  3. Detta är det enda ur kollektionen som jag har klickat hem. Ser superfint ut på dina bilder och jag kommer nog att köpa på mig fler.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag blev verkligen positivt överraskad.

      Radera
  4. Det är något med dom här lacken som inte lockar mig. Nej, jag hoppar nog över hela den kollekttionen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var ju inte heller det minsta sugen först. Men det ändrades visst. :-)

      Radera
  5. Jag köpte hem hela kollektionen men har redan bytt bort ett av dem, inte alla färgerna tilltalade mig när jag såg dem i verkligheten, så några behåller jag och några får gå vidare.. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag vill nog inte heller ha alla. Men ett par till kan jag tänka mig. :-)

      Radera
  6. jag har också bara ett lack från kollektionen men kan tänka mig fler jag med. :D

    SvaraRadera
  7. Fint och festligt! Perfekt att piffa upp en måndag med :)

    SvaraRadera
  8. Har ännu inte ett enda ur prismatic-kollektionen. De lockar inte vansinnigt mycket helt enkelt. Fast samtidigt ser de ju fina ut på bilderna så helt omöjlig är jag ju inte. ;p

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som sagt, jag var inte heller sugen först. Men jag är glad att jag skaffade detta. :-)

      Radera
  9. Tja, det är väl fint. Jag är nästan alltid mätt på glitter vid den här årstiden, använder det nästan bara kring helgerna... Alltså jul och nyår:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. För mig är hela hösten och vintern glittertider. :-)

      Radera
  10. Detta fick följa med mig också i min sista Transdesignbeställning;) Vackert så det förslår men som vanligt drar jag mig för borttagningen av det så det får nog stå ett tag till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker du ska testa det snart, vill läsa om vad du tycker om det också!

      Radera
  11. Det såg riktigt snyggt ut! Jag är inget glitterfreak men har funderat från och till att skaffa något från den kollektionen, och det här ser ut som en stark kandidat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det här och det blå är nog de finaste, gissar jag.

      Radera

Kommentera gärna!