tisdag 18 september 2012

Crabtree & Evelyn Avocado, Olive & Basil Hand Therapy

Jag har testat flera av Crabtree & Evelyns handkrämer tidigare och gillat dem allihopa. I somras testade jag en jag inte testat förut, Avocado, Olive & Basil Hand Therapy. Den återfuktar med hjälp av bland annat avokadoolja.

Konsistensen är fet, men krämen går snabbt in i huden. Händerna blir ordentligt mjuka och jag behöver inte smörja fullt så ofta som jag behöver om jag använder en mindre effektiv handkräm.

Doften är ganska blommig. Jag brukar inte vara så mycket för blommiga dofter, men den här gillar jag. Den är lätt och fräsch.

Priset: 125 kr/100 g.Tuben är stor och räcker länge.

Köpa igen? Ja, det kan jag tänka mig. Om jag inte vill testa någon av de många andra dofter som Crabtree & Evelyn har i sitt sortiment.

Har ni någon testat någon handkräm från Crabtree & Evelyn? 

15 kommentarer:

  1. Jag är stort fan av deras roskräm och lavendelkräm, och nu blev jag såklart sugen på den du visar här också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lavendelkrämen har jag testat och den älskar jag! Älskar allt med lavendel. :-) Roskrämen har jag inte testat än så den måste jag köpa någon gång!

      Radera
  2. O jag som just nu är på jakt efter en ny handkräm, sicken tur att du gjorde det här inlägget!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar verkligen handkrämer, det viktigaste är att de återfuktar bra, snabbt går in i huden och att de doftar gott. Doften är jätteviktig! :-)

      Radera
  3. Använder också Avocado nu och håller med dig på alla punkter. Riktigt nöjd med den. Men min absoluta favorit från Crabtree & Evelyn är deras La Source-serie, dock är den handkrämen som är i pumpflaskorna lite för tunn för min smak (och framför allt för mina händer).

    SvaraRadera
    Svar
    1. La Source-serien har jag inte testat, det måste jag göra! Jag har aldrig testat pumpflaskorna, bara tuberna. Och om formulan i dem är tunn så kommer jag undvika dem.

      Radera
  4. De har verkligen underbara handkrämer, ja produkter över huvud taget för händerna. Till vintern måste jag köpa på mig någon av deras krämrengöringar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Krämrengöringarna låter spännande, måste spana in dem!

      Radera
  5. Jag älskar deras rosewater-doft så den handkrämen föll mig i smaken. Men det är en traditionell rosdoft så är man inte ett fan av "mormors"-parfymer ska man nog skippa...eller ge en till mormor i julklapp! :)

    /peachgirl

    SvaraRadera
  6. Jag har deras Gardeners Hand Therapy och den är magisk! Den är också ganska fet, men går ändå in i huden fort. Har på lite extra på kvällen och när jag vaknar är händerna babymjuka. :)

    SvaraRadera
  7. Jag har deras lavendelkräm på pumpflaska och tycker väldigt mycket om den! Tycker den luktar väldigt gott och återfuktar bra utan att vara för kladdig.

    SvaraRadera
  8. Jag har testat flera och älskar de alla utom "Pomegranate, Argan " Grapeseed". Men storfavoriterna är "Citron, Honey & Coriander" och "Summer Hill". Gardeners och Avocado är toppen med även om jag inte är lika förälskad i de dofterna. Tyvärr är Citron svår att få tag på om man vill ha tuben, men har iaf hittat den på NK, finns säkert på KICKS online med.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!