lördag 8 september 2012

China Glaze Kalahari Kiss

China Glaze Kalahari Kiss från årets höstkollektion On Safari är ett ganska gultonat beige krämlack. Jag var helt inställd på att jag skulle gilla det, men jag vet inte. Det passar inte min hudton särskilt bra. Jag gillade inte formulan heller, men mer om den efter bilderna.





Formulan var tunn och rinnig och jag behövde tre lager för att det skulle täcka helt.

Det här kommer förmodligen inte att användas något mer. Känner jag för beiget i höst så kommer jag hellre att plocka fram Orly Glow faktiskt.

Mitt betyg: 2/5

China Glaze Kalahari Kiss from the On Safari collection is a yellow leaning beige creme. I thought I'd like it, but I don't. It's not very flattering on me. Plus the formula was thin and runny and kind of tricky to apply. I needed three coats to get an even and opaque result. No, next time I feel like wearing beige I'll probably reach for Orly Glow instead.

10 kommentarer:

  1. Håller med om att orly glow var mycket snyggare enligt bilderna. Denna verkas ha något gult i sig som känns cigarettigt (i alla fall på översta bilden och då blev jag lite rädd). :)

    SvaraRadera
  2. Det här var inte direkt någon nyans som tilltalade mig, då ser Orly Glow betydligt finare ut. Och med tanke på formulan kanske den inte duger som underklädeslack heller?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Orly är mycket mer neutral och mycket mer smickrande.

      Radera
  3. Det ser lite ut som ett urblekt och slitet plåster..?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja och det lät ju verkligen inte lockande. :-)

      Radera

Kommentera gärna!