torsdag 5 juli 2012

Orly Dayglow

Vi tar en liten paus från neonerna. Här har vi Orly Dayglow från Feel the Vibe-kollektionen. Det är ett vitt krämlack utan några undertoner av grått eller liknande. I flaskan ser man lite blått skimmer, men det syns inte alls på nageln.





Formulan var väldigt tjock och lite jobbig att lacka med. Första lagret blev väldigt strimmigt, det andra jämnade ut det bra, men jag var inte helt nöjd förrän efter tredje lagret.

Jag tycker det är galet snyggt med vita naglar så jag gillar detta, jag hade bara önskat att formulan varit bättre.

Mitt betyg: 3/5

Orly Dayglow is a plain white creme. You can see some blue shimmer in the bottle, but that doesn't show on the nails at all.
The formula was really thick and a little troublesome. The first coat went on very streaky, but the second coat evened it out. I wasn't a hundred percent happy with it until after the third coat though.
I love to wear white cremes, but I wish the formula had been a little better.

8 kommentarer:

  1. Klassiskt å snyggt, men inte så värst upphetsande ;-)

    SvaraRadera
  2. vad synd att inte det blå skimret följde med till nageln. Jag gillar hur det ser ut i flaskan.

    SvaraRadera
  3. När jag tittade på bilderna satt jag och verkligen hoppades att formulan skulle vara täckande på max två lager, och så scrollade jag ner och... nej. Attans!

    SvaraRadera
  4. Ruskigt snyggt med vita naglar! Synd att formulan inte var toppen bara.

    SvaraRadera
  5. Jag borde kanske ge vita naglar en ny chans. Sist jag bar det gillade jag det inte alls men många verkar ju gilla och man kan ju ändra sig...

    SvaraRadera
  6. Är inte så förtjust i just vita naglar men gillade detta, det ser inte ut som tipex vilket många andra vita gör.

    SvaraRadera
  7. Linda: Nej, det kan jag förstå. :-)

    Pamsan: Nej, slutresultatet blir himla fint!

    Sminkan: Ja, det hade ju varit coolt om man hade kunnat se skimret!

    Cactus: Nej, jag tror faktiskt inte jag har något vitt lack som blir perfekt med två lager.

    Chaosophia: Jamen, visst är det! Älskar det!

    Emma P: Jag tycker det beror på finishen. Tippex-naglar är inte så snyggt, men när ytan blir jämn, fin och glansig - då gillar jag det starkt!

    Lela: Nej, tippex-naglar är inte så hett.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!