söndag 22 juli 2012

OPI Danke-shiny Red

Det börjar snart dra ihop sig till höst och jag börjar känna ett allt större sug efter höstkollektioner! På tiden att så smått börja visa lacken från OPI:s höstkollektion Germany collection, alltså. Det första jag fiskade upp när jag stack ner handen i lådan med otestade lack var det röda Danke-shiny Red. Och ja, visst är jag sugen på rött! Det är jag faktiskt nästan alltid.

Jag måste erkänna att jag inte förstår namnet. Jag fattar inte ordvitsen. Någon som är mer kvicktänkt än mig denna morgon?

Det rör sig hur som helst om ett alldeles fantastiskt djuprött lack. Inte jättemörkt rött, men inte så pass ljust att jag skulle vilja kalla det mellanrött heller. Det har ett fantastiskt skimmer som ger det massor med djup och en nästan sidenlik finish. Högblankt även utan topplack.









Sminkan visade ju så fina bilder på hennes Signe tillsammans med Essie Action igår så jag försökte få Bibbi att ställa upp liknande bilder. Men det var inte poppis, hon backade skräckslaget när jag närmade mig med nymålade naglar och såg ut som att jag siktade på henne med en pistol eller något. Så i stället fick jag smyga in henne på en bild.

För mig är det här ett lack som passar till alla tillfällen. Det är så klassiskt som det bara kan bli. Elegant och sexigt på samma gång. Ett rött lack i den här nyansen borde finnas i allas lackgarderob.

Formulan var helt perfekt. Hamnar precis där man vill, ingen rinnighet eller annat trams. Två lager täcker.

Mitt betyg: 5/5

OPI Germany collection ska finnas i butik i augusti någon gång. 

Fall is drawing closer and I'm really starting to long for the fall collections. So I thought I'd start showing you the polishes from OPI's Germany collection. This is Danke-shiny Red, a gorgeous, glowy, deep red shimmer. It's not a medium red really, it's slightly darker than that. I love the finish on this one, it reminds me of silk. Very shiny too, even without a top coat. 
The formula is just perfect, I had no issues with the application at all. This is two coats.

22 kommentarer:

  1. Klassiskt och snyggt Antar att det är en ordvits på Danke schön? Dessutom tänker jag på Ferris (filmen Fira med Ferris m Matthew Broderick) där han står på en bil och sjunger Danke schön på nån jäkla parad: http://www.youtube.com/watch?v=vltUWa_tOhE

    :-)

    SvaraRadera
  2. Linda: Men gah! Klart att det är så! Jag är inte mitt skarpaste jag denna morgon. :-)

    SvaraRadera
  3. Väldigt vacker röd! Och Bibbi är ju för söt <3

    SvaraRadera
  4. Väldigt vacker! Påminner lite om Wocka wocka kanske?

    SvaraRadera
  5. Otroligt vackert, ett sånt där lack som alla borde ha en variant på i sin samling.

    Du får öva med Bibbi :)

    SvaraRadera
  6. Helt fantastiskt. Det här åker upp direkt på önskelistan inför hösten. Missarna är nog inte alltid förtjust i nylackade naglar. Det har jag förstått här hemma iaf. :)

    SvaraRadera
  7. Jag säger det igen, dina naglar och händer - WOW! Så avis!!

    Älskar lacket, blev köpsugen direkt, tills jag inser att jag har IsaDoras Winter Red, som jag tror är så nära man kan komma. Tror jag får avstå ett inköp, tyvärr... Kan inte motivera det för mig själv riktigt! :-)

    Allrahelst inte efter att ha köpt allsköns varianter av korall/rosa/orange sommartoner från IsaDora och China Glaze - ditt fel! :-)

    SvaraRadera
  8. Jag har varit sugen på det ett bra tag nu men provat lite andra ändå för att liksom suga på karamellen. Den ser enastående ut. Mums!
    Och Bibbi är så söt även om hon ser lite nervös ut för nagellacksattack. Jag gillar hennes teckning.

    SvaraRadera
  9. I don't like reds, but this one is just awesome. Love it!

    SvaraRadera
  10. Åh vilket fint lack, ser väldigt klassisk och vackert ut!
    Mina katter uppskattar inte heller att jag kommer nära dem med nylackade naglar, de brukar se helt skräckslagna ut.

    SvaraRadera
  11. Åhhh! Jag älskar! Det ser fantastiskt ut!

    /peachgirl

    SvaraRadera
  12. Wow! Det här var alldeles grymt fint, känns som ett måste inför hösten faktiskt. Du har ingen aning om vilka lack som kommer hamna i minikit?

    SvaraRadera
  13. Vilken skönhet, blev lite sugen!

    SvaraRadera
  14. Perfekt rött lack! Åker direkt upp på önskelistan!

    SvaraRadera
  15. Mycket fint! Härlig glans på dina bilder.

    SvaraRadera
  16. Det var fint! Röda lack är ju alltid fina, klassiska. Har inte så många så detta kanske borde införskaffas... :)

    SvaraRadera
  17. Lindo amei, quero muito esse esmalte.
    Se puder visite meu blog beijos!! http://todosmeusesmaltes.blogspot.com.br

    SvaraRadera
  18. Annie: Ja, det är en underbar röd! Är ju vansinnigt svag för röda skimmerlack.

    Jennysjox: Tror Wocka Wocka är lite mer åt det klarröda hållet och finishen är annorlunda.

    Helena: Verkligen! Sen kanske man inte behöver alla som släpps, men jag har svårt att låta bli att skaffa nya. :-)

    The Wonderful Pinkness: It really is gorgeous!

    Pamsan: Ja, den här måste du ha!

    Therese L: Tack, vad snäll du är! Och nej, man kan ju inte köpa alla lack som släpps. :-)

    Cactus: Ja, visst är det vackert!

    Bibbi: Ja, jag gillar också Bibbis teckning. Hon är söt och ganska knasig. :-)

    Julia: Nice to hear that you liked it! :-)

    Lina: Ja, det är klassiskt och vackert. Passar till allt. :-)

    Peachgirl: Visst är det fantastiskt vackert!

    Emma P: Nej, tyvärr, har ingen aning. Men hoppas de tar med den här i något miniset.

    Emma: Ja, den är otroligt fin! Gillar man röda skimmerlack är den nästan ett måste.

    Beauty by Paivi: Hoppas du blir lika förtjust som jag om du köper det!

    Kitty: Det är såå vackert! Får mig att längta efter hösten faktiskt.

    Magdalena: Jag älskar verkligen röda lack, särskilt röda med skimmer. Har massor, men vill alltid ha fler.

    SvaraRadera
  19. Det ser faktiskt alldeles perfekt ut. Nu vet jag fyra ur kollektionen jag ska ha! :D Eventuellt sex stycken.. eller fler.

    SvaraRadera
  20. Åh vad bra, då kanske jag kan motivera ett köp ;-)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!