söndag 2 september 2012

OPI Black Spotted

Tack vare en rätt grym grupp på Facebook som heter Lacka-Byt så jag är numera en glad ägare av OPI Black Spotted, ett lite speciellt effektlack som säljs exklusivt på Sephora i Frankrike. Vi var ett gäng som gick ihop och beställde varsin flaska från Sephora eftersom frakten var rätt dyr. Den totala kostnaden blev 170 kr/flaska.

Black Spotted ska inte krackelera utan snarare bilda kala fläckar då det drar ihop sig. En slags olja-på-vatten-effekt. Jag fick dock några "krackeleringslinjer" också, kanske hade inte Illamasqua Caress, som jag använde som bas, torkat riktigt och att det beror på det. Det gör mig dock ingenting, resultatet blev faktiskt överraskande vackert. Trodde mest att effekten skulle vara lite rolig, men det är ju faktiskt fint.




Det torkar till en glansig yta, bilderna är tagna innan överlacket åkte på.

Jag ångrar nästan att jag inte köpte två flaskor, jag tror nämligen att det här kan bli ganska så välanvänt.

Mitt betyg: 4/5

Vill man köpa OPI Black Spotted så finns det alltså på franska Sephoras webbshopp, men det är alltså att rekommendera att man går ihop några stycken om man inte vill stå för den hutlösa frakten på 25€ helt själv. Det finns också några flaskor på eBay såklart, där kan du hitta en flaska för runt 35$, fast pris, exklusive frakt.

När jag satt och googlade på OPI Black Spotted hittade jag förresten en artikel i brittiska Daily Mail om hajpen kring det. Lite kul att en stor nyhetssajt uppmärksammar fenomenet. Här kan ni läsa artikeln om ni känner för det!

OPI Black Spotted is a Sephora france exclusive. You apply one thin coat on top of a dry base color and it creates an effect that reminds you of oil on water. I also got some crackled lines, but I suspect my two coats of Illamasqua Caress hadn't quite dried when I applied Black Spotted. I was too impatient to wait longer.
Anyway, I think this looks way prettier than I had expected! I thought it might like a little fun and interesting, but it's actually pretty! 
It was very easy to apply and it dries shiny.

56 kommentarer:

  1. Ser riktigt häftigt ut! :)
    /Rebecka

    SvaraRadera
  2. Det är riktigt fint! Jag hittade faktiskt mitt ex. inne på Sephora i Cph :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha, där ser man! Då kanske det finns på andra europeiska Sephora också.

      Radera
  3. Kul effekt. Nog lär det väl dyka upp dupes hos något annat märke framöver innan du är klar med denna flaskan, tror du inte det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det vore ju toppen om det gjorde det! Gärna i andra färger också. :-)

      Radera
  4. Jag önskar att jag skulle gilla det! Speciellt som att jag faktiskt hade chansen att beställa det... men nä.. hur jag än försöker, jag kan inte tycka det är snyggt!

    SvaraRadera
  5. Sephora öppnar i Täby centrum i oktober!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet, men jag har ljumma förväntningar faktiskt. Förväntar mig inte att de ska ta med sig så mycket roligt till Sverige.

      Radera
  6. Jag gillar verkligen att det blev lite krackelering också. Häftigt mönster! Jag har för övrigt lite blandade känslor vad det gäller Black Spotted. Håäftigt, jo men absolut, men lite för dyrt för ett lack som jag helt klart inte kommer att använda mycket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar också krackeleringen som blev, tillsammans med fläckarna blev det väldigt vackert.

      Radera
  7. Oj vad coolt, lite grafiskt blom-mönster över det tycker jag!

    SvaraRadera
  8. Detta var den finaste manikyren jag sett med spotted :) Håller med Honi! Tänker på körsbärsblommor :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tycker också att det ser ut lite som blommor, om man inte studerar mönstret så noggrant.

      Radera
  9. Jag begriper verkligen inte hypen. Lite cool första gången man ser det, men snyggt... näää ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, förstår absolut att inte alla går igång på detta.

      Radera
  10. Åh jag vill så gärna ha det där lacket! Extremt coolt tycker jag ^^

    SvaraRadera
  11. Åh, jag har varit inne och kollat på det där på ebay, men tycker att det är alldeles för dyrt, samtidigt vill jag verkligen verkligen ha det, för har sett så snygga manikyrer med det. Är annars inget jättefan av effektlack, jag föredrar att måla för hand :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är ju inte heller jättemycket för effektlack, men ibland är det kul.

      Radera
  12. Jag fick faktiskt en flaska förra veckan! Tycker det är tråkigt att det görs sådana här limited edition-tjafs till vissa kedjor som antingen bara finns i ett visst land eller som ändå inte får säljas utanför landet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men visst är det! Fast jag fattar ju att företagen vill skapa en hajp då och då också, det är ju bra för varumärket. :-)

      Radera
  13. Det är coolt, det är det. Jag tror dock inte jag är ledsen att jag bangade. Det är nog inte helt min grej. Fint på bild och på andra dock.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Säkert rätt beslut! Jag blev ju kär i Black Spotted när jag såg det första gången.

      Radera
  14. Åh, det ser nästan ut som blommönster på håll. Hur coolt som helst. Att de måste släppa lack som är så svårtillgängliga. Buhuu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är tråkigt att det inte är mer lättillgängligt.

      Radera
  15. Jag är fast besluten att fler märken kommer fixa en sån här snart, ska motstå ett tag till..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer säkert att komma varianter från andra tillverkare, skulle bli förvånad annars.

      Radera
  16. Det ser ju riktigt vackert ut! Jag har aldrig sett det här innan, jag hoppas det kan komma versioner som är mer lättillgänliga bara..

    SvaraRadera
  17. Trodde först det var rosor och rankor. Himlans vackert!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen visst är det! Jag var inte alls beredd på att det skulle se så fint ut.

      Radera
  18. Vad bra att du verkligen gillar det! Men hur tusan fick du till krackeleringarna? Det lyckades inte jag med haha :P

    Om du nu vill ha ett till: det verkar ju som att några i gruppen ska göra en ny beställning snart :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gissar att basen inte var helt torr och att det beror på det. Ska testa det snart igen och se om jag får samma resultat igen. Förmodligen inte. :-)

      Radera
  19. Svar
    1. Ja, jag tycker också det! Mycket snyggare än crackle-lack också. :-)

      Radera
  20. Snyggt med krackeleringarna, så blev det inte för mig. Jag tycker att det blev riktigt snyggt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag har nog inte sett några krackeleringar på andra swatcher heller.

      Radera
  21. Otroligt coolt! Detta står rätt så högt uppe på min lemminglista just nu. Det ser lite futuristiskt ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så kul när en tillverkare hittar på något helt nytt!

      Radera
  22. Åh vad jag vill ha det! Men ack så för dyrt jag tycker det är. HOPPAS att det ska komma "kopior" men åh andra sidan vet man inte. Läste att den ska vara PATENTERAD(!) och därför bara fick säljas i frankrike (fysiska butiker)så man vet ju inte om det ska vara värt att chansa eller köpa svindyrt. Har även läst (och sett bilder) att man kan ändra effekten av fläckarna, från väldigt små till stora, och just det här hur man gör medvetna sprickor osv. Vill ha, vill ha, vill ha :) haha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att den bara får säljas i fysiska butiker i Frankrike stämmer ju inte eftersom Sephora själva säljer den från sin webbshop. Det ska bli spännande att testa denna över lite andra lack och se vad jag får för resultat. :-)

      Radera
  23. Tror du inte att den krackelerar för att den är lite tjock? om den tunnades ur lite skulle det kanske inte hända, men jag tyckte det blev mycket snyggare med krackeleringarna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast formulan är verkligen inte tjock, snarare tunn och lite vattnig.

      Radera
    2. kanske tvärtom då? att din är lite tunn :D fast som sagt, du ska nog bara vara glad för det :)
      dom har väl bara släppt den i Frankrike för att det va enda landet dom hade patent i? så fler kan göra likadana lack, bara inte i Frankrike så länge dom bara har patentet där, hoppas på det så fler kan få det här :)

      Radera
  24. AAhhhh vad avis jag blir nu!
    Crack är inte helt min grej men detta är sjukt snyggt och häftigt!
    Frankrike special, Seriöst OPI? Elakt! ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det taskigt! Hoppas de släpper nya färger och mer lättillgängliga snart.

      Radera
  25. Det där var riktigt snyggt! Du som inte brukar göra nailart, ser ut som att du gjort det med det där lacket. Synd att det är så dyrt... Vill ha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag tänkte också det. Och det här är väl så nära nail art jag lär komma. :-)

      Radera
  26. Sjukt snyggt! Det där gillade jag mycket mer än krackellack! Sjuuukt läckert! =P

    SvaraRadera
  27. Super cool effekt med krackelering OCH spots!

    Black Spotted finns at köpa i Sephora i Köbenhamn, kanske noget for dom som bor i Malmö eller deromkring :)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!