söndag 15 juli 2012

China Glaze Pink Plumeria

China Glaze Pink Plumeria är ett sött rosa lack som är knalligare på nageln än jag hade förväntat mig. Det ser väldigt snällt ut i flaskan, men får lite mer "oumph" när man ser det på naglarna.


Det är en riktigt fin rosa och jag tror faktiskt inte att jag har någon liknande i samlingen sedan tidigare. Det är ingen ny favorit direkt, men fin nog för att jag ska vara glad att jag har den.

Formulan var ganska tjock och lite knepig att lacka med. Jag behövde tre lager för att det skulle täcka helt.

Mitt betyg: 3/5

China Glaze Pink Plumeria looks very sweet in the bottle. Once on your nails the color pops more than I had expected. I actually don't think I own a similar pink since before so I'm glad I got this. 
The formula was a little thick and I used three coats.

5 kommentarer:

  1. Sött! Jag kan leva utan det men skulle bli glad om jag fick det i en swap som extra, typ. En fin rosa.

    SvaraRadera
  2. Ser ändå mjuk och härlig ut trots lysande färgen! Hoppade själv över denna och tror inte att jag ångrar mig... som det känns nu i alla fall.

    SvaraRadera
  3. Sött som sockervadd. Nästan lite väl rosa även för mig som normalt sett är ett fan.

    SvaraRadera
  4. Sminkan: Ja, du kan absolut leva utan det.

    Lacklycka: Nej, det är inte ett av kollektionens starkaste lack, enligt mig.

    Emma: Ja, visst är det sött. Jag gillade det, men det är ingen rosa favorit.

    SvaraRadera
  5. jag trodde att detta var mer åt persikohållet, lite rosapersiko-blandning, är det bara rakt av rosa? :)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!