lördag 28 juli 2012

Depend #316

Depend #316 släpptes med sommarkollektionen och är en ljuslila färg med ett par droppar rosa i. Den har också grönt skimmer av samma slag som #313, men inte lika mycket av det. Formulan är dock så tjock att skimret i princip inte syns alls. Tittar man riktigt, riktigt nära kan man skymta det, men annars ser det ut som ett vanligt krämlack.

 Jag hade stora appliceringsproblem med denna. Formulan är väldigt tjock och jämnar inte ut sig på egen hand. Jag fick stora vallar på naglarna som jag försökte jämna ut med penseln, men ytan ville ändå inte bli helt jämn. På ett par av bilderna syns det tydligt hur buckligt det blev. Jag svor en hel del under lackandets gång kan jag säga. Trots den tjocka formulan krävdes det tre lager för att det skulle täcka helt.

Vad gäller själva färgen så är den inte heller någon favorit. Jag älskar ju ljuslila lack, men vill ha dem krispigare än denna. Den här ser lite smutsig ut? Jag tror det är den rosa tonen som förstör den för mig.

Mitt betyg: 1/5

Ja, med en så knepig formula som denna och en färg jag inte faller för så kan det inte bli annat än bottenbetyg.

Depend #316 is lilac with a few drops of pink mixed into it. It also has some nice green shimmer, but unfortunately the formula is so thick that it completely drowns the shimmer. I'm not loving this shade. I like my lilacs to be really crispy and clean, this one looks a little dirty to me. 
I also had some major application issues with this one. The formula is really, really thick and doesn't self level at all. I ended up trying to even it out with the brush and was rewarded with a lumpy, uneven surface. Sad. I used three coats.

4 kommentarer:

  1. What you said... nä, detta var inget jag blev sugen på alls! Nu får du slå ett på ramla baklänges så snyggt-lack imorgon! :-D

    SvaraRadera
  2. slå TILL på, heter det ;-)

    SvaraRadera
  3. Nja, inte min färg och formulan lät hemsk. Men på bilderna ser det helt okej ut, inte kladdigt eller ojämnt alls.

    SvaraRadera
  4. Linda: Imorgon blir det ett lack som jag verkligen älskar - en gammal goding! :-)

    Sminkan: Jag tycker det ser lite ojämnt ut, men det kunde varit värre. :-)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!