måndag 23 juli 2012

China Glaze Sun-Kissed

Nu är jag inne på min tredje och sista semestervecka. Vi kör på något somrigt därför. Jag bar China Glaze Sun-Kissed förra veckan och blev förälskad i det. VIlken underbar neongul! Och den är inte bara lysande neongul, den har guldskimmer också! Det gör detta unikt i min samling.

 
 
 
 
 Jag trodde den här skulle vara lite knepig att applicera, men faktum är att det nog är den bästa neongula jag testat. Formulan är något, något tjock, men jag tyckte den var riktigt lätt att lacka med. Jag behövde tre lager för full täckning. 

Mitt betyg: 5/5

Jag kan faktiskt inte bestämma mig för om jag gillar Sun-Kissed eller Orly Glowstick bäst. De är inte dupes på något sätt. Sun-Kissed har ju sitt skimmer och Glowstick är mer gröntonad. Jag tror de kommer på en delad förstaplats faktiskt.

China Glaze Sun-Kissed is a crazy bright yellow neon with gorgeous gold shimmer. I thought the formula would be troublesome, but I had no real issues. It's a tad bit thick, but it goes on without problems. I used three coats. This is my favorite neon yellow together with Orly Glowstick.

11 kommentarer:

  1. ...och jag har min kvar att testa, yey!

    SvaraRadera
  2. Lindo, amei a cor.
    Bjus!

    SvaraRadera
  3. Den ser så fin ut! Väldigt somrigt!

    SvaraRadera
  4. Jag tycker formulan är pricken över i med det här lacket, äntligen ett neongult lack som inte kräver 15 lager eller underkläder! Men färgen på Orlys var nog ett snäpp kuligare bara för att den var så galen :)

    SvaraRadera
  5. Älskar. Kanske får ge mig på den snart men först måste jag njuta färdigt av Orly Beach Cruiser. :)

    SvaraRadera
  6. Lysig och härlig! Jag var så himla sugen på neoner i början av sommaren, men sen kom det liksom ingen sol... =/

    SvaraRadera
  7. jag ger upp... jag måste antagligen köpa hela setet. fan, jag skulle inte börjat med två "lösa" lack... jag trodde verkligen inte du skulle kunna fördärva mig så totalt. jag är ju lika neontokig som du snart. :D

    SvaraRadera
  8. Läckert! Tror du att färgen skulle poppa ännu mer om man lägger den över vitt?

    SvaraRadera
  9. Säger som Annie, det är ju ingen sol!:( men fint var det.

    SvaraRadera
  10. Linda: Testa det nuuuu! Jag har använt den två gånger på en vecka, det händer verkligen inte ofta!

    My Nail Polish Online: Den är underbar, älskar guldskimret! :-)

    Cactus: Jag vet inte, jag kan verkligen inte välja en favorit. Tycker guldskimret i den här gör den speciell!

    Helena: Det måste du väl ändå ändra på? :-)

    Pamsan: Ja, man måste ge varje lack sin lilla tid i rampljuset! :-D

    Annie: Men då är det ju perfekt med neoner! Det blir som lite sol på naglarna! :-)

    Sminkan: Jag saknar ju fyra av lacken och de kommer jag nog inte att köpa. Är verkligen inte sugen på Beach Cruise-r till exempel, trots att många verkar älska det.

    Chaosophia: Jag vet inte, den här är ju ganska täckande i sig och behöver egentligen inte några underkläder. Men kanske ändå?

    Lela: Man behöver ingen sol för att bära neoner! De piggar alltid upp!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!