måndag 5 maj 2014

Cirque Sky Woman

Blå måndag och jag visar er ett vackert lack från Cirques senaste kollektion Heritage. Sky Woman är ett harmoniskt blått lack som drar åt periwinkle. Jag bar det i  lördags och det var precis den här sortens färg jag var sugen på att bära då. Något vackert och o-skriktigt. Lugn och harmoniskt. Det har en scattered holoeffekt också. Inte superholo, men effekten är absolut starkare än vad mina bilder visar. På bilderna ser det lite mesigt ut, men det tycker jag inte att det var i verkligheten.

De två första bilderna är tagna i skugga, de sista två i solljus.









Formulan är något tjock. När jag drar av överflödigt lack mot kanten av flasköppningen så känns den också lite kletig. Det är dock inget jag upplever som ett problem under själva lackningen. Pigmenteringen är bra, två lager räcker.

Jag köpte min flaska från Edgy Polish där ett Cirque kostar 125 kr/13,2 ml.

Mitt betyg: 4/5

Glöm inte att titta in hos Tove på Nail Me, vår värdinna för blå måndag. Där hittar ni länkar till fler som deltar i dag.

Cirque Sky Woman from the Heritage collection is a beautiful soft medium blue that leans slightly towards periwinkle. It has a scattered holo effect, not the most impressive that I've seen, but it's stronger than my pictures suggest. The two first pictures are taken in the shadow, the last two in sunlight. 

22 kommentarer:

  1. Verkligen ett harmoniskt lack i min smak! Gillar att det är o-skrikigt som du skriver.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med! Ibland älskar jag skrikigt, men ibland vill jag ha något som är lite mer lågmält snyggt.

      Radera
  2. Ser inte alls mesigt ut utan helt underbart!!!
    Snart ska jag lacka med detta :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, holoeffekten ser ju tokmesig ut. Men det är den i alla fall inte. :-)

      Radera
  3. Underbart! Mjukt och lugnt på något sätt. :)

    SvaraRadera
  4. Vackert! Det behöver inte vara stark holoeffekt för att vara magiskt :)

    SvaraRadera
  5. It looks nice in the shade then it just comes alive in the sun - lovely holo :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, it's beautiful both in the shade and in the sun. :-)

      Radera
  6. Det är fint men för mig stannar det på att vara ett mellanlack.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du har förstås många, många fler holosar än jag har och är inte lika lättimponerad. :-)

      Radera
  7. Gillar verkligen den blå färgen!

    SvaraRadera
  8. Det är väldigt vackert, jag gillar det. Men ja, ingen topplacering för denna...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte för dig heller? Vilken är din favorit från kollektionen?

      Radera
  9. Vilken snygg färg! Den är ju magisk... både söt och tuff samtidigt tycker jag. Passar till jeans och till sommarens vita klänningar. Jag vill ha! Var får jag tag i detta?
    Kram Maria

    SvaraRadera
  10. Åh så snyggt! Bilderna i solljus är verkligen läckra. Måste skaffa mig några Heritage.

    SvaraRadera
  11. Det här är superfint! En underbar och harmonisk blå färg. Jag tycker det är lite som en sommarhimmel, minns jag att jag tänkte när jag testade det själv :)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!