tisdag 3 juli 2012

China Glaze Surfin' For Boys

Jag var såklart tvungen att testa ett av lacken från gårdagens leverans med detsamma! Först ut fick bli detta ljuvliga lack, China Glaze Surfin' For Boys, från sommarkollektionen Summer Neons. En färg som är ganska svår att beskriva faktiskt. Det är korallrött som liksom drar åt orange och så rosa skimmer på det. Helt galet neonigt och så fantastiskt att jag vill gråta en skvätt.





Formulan var inte riktigt lika härlig som färgen. Ganska tjock och lite klistrig.

Det täcker dock bättre än många andra neonlack. Vid två lager hade jag fortfarande pyttelite VNL. Hade det inte varit för att jag skulle fota det så hade jag förmodligen stannat vid två lager. Men eftersom lite VNL ofta ser värre ut än vad det är på bild så lackade jag ett tredje lager. Tre lager är inga konstigheter för mig, det har jag aldrig problem med. Min gräns för när jag tycker att det är för mycket går oftast vid fyra lager. Jag är alltså en hyfsat tålmodig människa.

Mitt betyg: 5/5

Ja, trots att formulan inte är perfekt kammar Surfin' For Boys hem full pott hos mig. Det är ett sånt fantastiskt lack att jag utan att tveka skulle bege mig ner till dödsriket, med alla de vedermödor en sådan resa måste innebära, om det bara var där man kunde få tag i det.

I. Love. This. Polish. I LOVE it. China Glaze Surfin' For Boys from the Summer Neons collection is a fantastic, super bright coral red neon with pink shimmer. I just can't believe my eyes when I look at it. It's amazing! The formula was quite thick and a little stringy, but it doesn't matter. It's so worth it. This is three coats, but if you don't mind a little VNL two coats is enough.

25 kommentarer:

  1. Visst är det kul när man hittar ett lack som man bara älskar, oavsett hur formulan är! :D

    SvaraRadera
  2. Fram med näsdukarna! Fantastiskt lack, tycker förresten att China Glaze gjort en riktigt superbra kollektion. Många väldigt fina lack.

    SvaraRadera
  3. Älskar hur du skriver! :) Älskar lacket, älskar bilderna. Måste lacka med neon idag. Hoppas jag hinner. Är helt neoniserad!

    SvaraRadera
  4. Du har förstört mig. Helt. Jag har aldrig varit så sugen på neoner som nu och det är DU. Du har frestat och förfört mig med alla fina bilder och jag är nu en neon-människa. Tack.

    SvaraRadera
  5. Vackert, *älsk*!! Och håller med Sminkan här ovan, jag har också blivit mer "neonlackare" och det är ditt förtjänst ;)!!

    SvaraRadera
  6. Gud vad jag älskar neoner! Får nog ta och beställa större delen av kollektioner - väntar dock på dina swatches så jag får en ordentlig titt på dem :)

    SvaraRadera
  7. Detta var min storfavorit med:) urläckert

    SvaraRadera
  8. Det är helt fantastiskt älskar det också.Jag fick mitt för 1 vecka sen och har redan använt det 2 ggr.

    SvaraRadera
  9. Åååh vad fin!! Jag behöver fler neoner. NU NU NU!!!! :D

    SvaraRadera
  10. Jag fick hem 4 av lacken, så snygga!

    SvaraRadera
  11. Sandra: Ja, det händer inte såå ofta att jag blir så här till mig över ett lack, det är lika kul varje gång!

    Helena: Ja, jag tror att det här årets hittills bästa kollektion, enligt mig!

    Linda: Det är helt underbart!

    Pamsan: Neoniserad - det är precis vad jag också är! :-)

    Sminkan: Haha, kul att höra! En bra neon slår allt enligt mig!

    Aila: Roligt att jag fått fler att älska neoner!

    Martine: Jag funderar på att beställa Beach Cruise-r också, men sen är jag nog nöjd.

    Agneta: Ja, det såg läckert ut i flaskan, men jag blev ändå chockad över hur fint det är på!

    Åsa: Kul att du gillade den! :-)

    Moa: Jag ska göra pedikyr i kväll, tror jag ska ha detta på tårna då. :-)

    Polityr: Ja, den är häpnadsväckande!

    Cactus: Hallonglass som innehåller massor av artificellt färgämne!

    Annie: Jag är så glad för att det släppts så många nya neoner i sommar!

    Emma: Ja, det är en underbar kollektion! Finns inget somrigare än neoner i min bok.

    Sara: Ja, visst är det!

    SvaraRadera
  12. Bar detta idag och kan bara hålla med: det är helt magiskt!!

    SvaraRadera
  13. Har följt din fina och inspirerande blogg slaviskt i några månader nu, vilket har resulterat i att min lilla nagellackssamling har utökats avsevärt! Du har nu fått mig att bli helt såld på neoner, så jag väntar med spänning på ett paket från transdesign:) Ser fram emot fler neonswatches tills jag får mina egna att lacka med! Tack för bästa bloggen!!

    SvaraRadera
  14. Haha wow vilka lovord! Denna får då följa med i nästa beställning :)

    SvaraRadera
  15. Men åh så snyggt det är! Perfekta sommarlacket!

    SvaraRadera
  16. Lacklycka: Ja, visst är det underbart!

    Anna-Klara: Tusen tack för din snälla kommentar! Vad kul att du upptäckt hur roligt det är med nagellack - och särskilt neoner! :-)

    Helga: Ja, den här måste alla ha!

    Veronica: Ja, det blir nog inte somrigare än så här! Är redan sugen på att använda det igen!

    SvaraRadera
  17. Men shit vilken underbart härlig färg! :)

    SvaraRadera
  18. haha så söt du är :D härligt att du gillar det så hjärtans mycket :)

    SvaraRadera
  19. Blev heeeelt kär i ditt lack! Så jag tjoffade iväg en beställning men blev SÅ besviken! Min färg är helt orange!! Det rosa ligger i botten av flaskan :( Krävs en skakning på minst 20minuter för att det tröga rosa ska beblanda sig med det oranga! Är din orange med om inte du skakar den toklänge?

    / Veronica

    SvaraRadera
  20. Åhhhhhhh, mycket mycket fint.. Så fint att jag vill klicka hem det bums..

    SvaraRadera

Kommentera gärna!