fredag 13 juli 2012

Basic Beauty #76

Nu har jag testat ett till lack från italienska Basic Beauty. #76 är ett blåbaserat lila skimmerlack med blått skimmer. Det påminner mig en hel del om China Glaze First Class Ticket som släpptes med höstkollektionen Vintage Vixen från 2010. Jag har inte jämfört dem ordentligt, men idén är densamma, båda är blåbaserade lila med blått skimmer.

Bilderna blev inte så bra den här gången, ledsen för det!


 Formulan på denna var inte lika bra som den hos #39. Den här var tunnare och ganska rinnig. Jag har använt 2-3 lager på naglarna. Några klarade sig med två lager medan vissa behövde ett tredje.

Jag tycker det är ett fint lack, men inte spektakulärt. Jag gillar ju lila skimmerlack, men det här tog mig inte med storm. 

Mitt betyg: 3/5

Basic Beauty #76 is pretty similar to China Glaze First Class Ticket. Both are blue toned purples with blue shimmer. Pretty, but perhaps not spectacular. 
The formula was pretty thin and runny. I used 2-3 coats on my nails. Some got away with just 2 while others needed a third coat.

6 kommentarer:

  1. Som du säger, helt ok men inte så jag ramlar baklänges!

    SvaraRadera
  2. Jag gillar nyansen, synd att förmulan är inte så bra.

    SvaraRadera
  3. Om alla lack tog en med storm så skulle man ju bli mentalt utmattad...

    SvaraRadera
  4. Ett lack som jämnar ut betygen på många andra lack, ett slags utgångsvärde. Inte fult men inte heller snyggt.

    SvaraRadera
  5. Linda: Nej, precis så.

    Elena: Nej, den hade absolut kunnat vara bättre.

    Helena: Ja, det är en fin nyans!

    Sminkan: Ja, så är det ju. Ibland känner man sig lite orättvis mot vissa lack.

    Lela: Jag tycker absolut att det är snyggt, bara inte så att jag dånar av förtjusning. :-)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!