tisdag 10 juli 2012

Orly Beach Cruiser

Vilken skön dag det var igår, har till och med råkat bränna mig lite eftersom jag glömde bort solskyddet. Dagen började med lite shopping, sen blev det långpromenad i Tyrestareservatet och till slut grillning hemma hos syrran. Eton mess till dessert - herrgud så gott!

I dag lyser dock solen med sin frånvaro, hoppas den snart är tillbaka igen. 

Dagens lack är i alla fall Orly Beach Cruiser från Feel the Vibe. Ett oerhört snyggt neonrosa lack. Jag har en mängd liknande lack i samlingen, men vill ändå alltid ha fler.





Formulan är lite tunn, men lätt att lacka med. Tre lager behövdes för full täckning. Det torkar såklart halvmatt så överlack är ett måste.

Ett alldeles utmärkt lack i den neonrosa kategorin!

Mitt betyg:
4/5

Orly Beach Cruiser is a great neon pink, released with the Feel the Vibe collection. The formula was a little thin, but easy to work with. I needed three coats to make it opaque. And of course, like all neons it dries semi matte so you need a top coat to make it shiny.

13 kommentarer:

  1. Hej! Jättefint lack, är jättesugen på att köpa neonrosa och silver holo. Får nog bli i veckan :)
    Tänkte höra med dig vad som är mest värt, att köpa Greta från mus eller silver från depend. Tänker både på den holografiska effekten, priset... Vill ju ha det bästa! :) har inte testat att köpa nagelleck på nätet än, håller mig till butik och då får det bli någon av dom.

    SvaraRadera
  2. Vad är Eton Mess för något?? Lacket är kanon. Hela Feel the Vibe serien är suverän tycker jag. Kommer att införskaffas vid något tillfälle.

    SvaraRadera
  3. Helt rimligt att ha många liknande, det är ju jättefint!

    SvaraRadera
  4. Ser fantastiskt ut, rosa neon är verkligen synonymt med sommar :)

    SvaraRadera
  5. Beach Cruiser pryder mina tår just nu. Helt fantastisk sommarfärg.

    SvaraRadera
  6. Jag var tvungen att GENAST googla Eton mess - yuuum!!:-p
    Lacket är också yuum! Men jag har så många neonrosa att nånstans får jag banne mig sansa mig och köpa såna som jag inte har nästan likadana av!

    SvaraRadera
  7. Rosa är ingen favoritfärg i min bok men herregud så läckert det är med neonrosa lack, måste införskaffa ett (till) snarast. Mysigt med en promenad i Tyrestareservatet, det är i mina hemtrakter det. Var också tvungen att googla Eton mess, ser gudagott ut! Mums.

    SvaraRadera
  8. Jag älskar det där lacket. Älskar det! Det är så snyggt och bra och fint och underbart! Fantastiskt fina bilder du fick av det också. Och vad fina dina naglar är!

    SvaraRadera
  9. Helen: Jag har dessvärre inte någon version av Greta (det finns flera, den som säljs nu är tydligen mycket mindre holografisk än originalet) och Depends silverholo har jag inte hunnit testa ännu. Ledsen att jag inte kan hjälpa dig!

    Helena: Färska bär (jordgubbar och hallon i vårt fall), maräng, vispgrädde och hallonsås! Ungefär hur gott som helst!

    Kerstin: Ja, jag kan liksom inte motstå neoner av någon sort!

    Lacklycka: Ja, visst är det så!

    Tina: Jag lackade tårna med Surfin' For Boys igår och det blev också jättesnyggt! Neoner på tårna ftw!

    Linda: Ja, det låter ju i och för sig klokt. :-)

    Lela: Tack!

    Sandra: Jag har blivit kär i Tyrestareservatet! Min syster bor i närheten så jag brukar släpa dit henne. :-)

    Sminkan: Tack, tack och tack! :_)

    Annie: Ja, visst gör den!

    SvaraRadera
  10. Wow, vilken läcker färg!!!

    SvaraRadera
  11. Åh, Eton mess! Har aldrig ätit, men jag dreglar varje gång det kommer på tal. :O~

    Ruskigt snyggt lack också. Jag kommer skaffa det, men med min planering kommer jag väl bära det någon gång fram till jul. Som tidigast.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!