lördag 14 juli 2012

China Glaze Splish Splash

Jag trodde att jag skulle komma att ångra att jag beställde China Glaze Splish Splash. Ett blått skimmerlack liksom, knappast något jag lider brist av, tänkte jag. Men gud vad fint det är! Ett knalligt mellanblått skimmerlack. Det innehåller nog neonpigment för det torkar halvmatt, men det är inte så lysande att jag skulle vilja kalla det neon. Men knalligt nog!



 



Är det inte tjusigt, så säg?

Formulan var dessutom helt perfekt, precis lagom tjock och lätt att kontrollera. Jag körde på tre lager, men det såg egentligen bra ut vid två också.

En somrig blå som får mig att längta efter ett svalkande dopp i någon mysig badsjö. Sådana bad har det inte direkt blivit för många av den här sommaren. Faktum är att jag inte ens lyckats baddebutera ännu - det är ren skam!

Mitt betyg: 4/5

At first I thought I was going to regret getting Splish Splash. Another blue shimmer - do I really need this one? Turns out the answer is hell yeah! I love how beautiful this medium blue shimmer is! Very summer appropriate and it makes me want to go for a swim. 
The formula was great too, I had no issues at all. I used three coats, but you can probably get away with two.

15 kommentarer:

  1. Ser superfint ut! Glad att jag beställde det :-)

    SvaraRadera
  2. Läckert. Blev uppskattat bland kollegorna på jobbet när jag bar det:)

    SvaraRadera
  3. Ser ut som poolvatten! Ett riktigt semesterlack alltså :)

    SvaraRadera
  4. Den ser riktigt tjusig ut!

    SvaraRadera
  5. Som en underbar härlig sommarhimmel helt olik den som är utanför mitt fönster!

    SvaraRadera
  6. Det där var ju superfint! Jag har så många blåa lack att det känns som att "behöver jag verkligen ännu ett ..?", men det där övertygade mig nog om att ja, det gör jag nog! ;)

    SvaraRadera
  7. Vilka bra bilder du fick till! Jag försökte fota det men men fick ge upp, min kamera fick fullständig panik och gjorde det urvattnat mesblått hur jag än gjorde :s

    SvaraRadera
  8. Linda: Det är en jättefin blå, jag älskar skimret i den!

    Agneta: Det kan jag tänka mig, det är en färg som syns!

    Kerstin: Ja, visst är det!

    Fröken Nilssons kök: Ja, jag blev verkligen positivt överraskad.

    Linda: Ja, ett lacks om förtjänar sol och salta bad.

    Annie: Ja, jag tycker den är urfin!

    Helena: Ja, jag ser inte skymten av någon sol heller, regnet vräker ner i dag.

    My Naill Polish Online: Ja, det är toppen!

    Angelica: Ja, du behöver det!

    Cactus: Det är så trist när kameran ballar ur! Händer mig också då och då.

    SvaraRadera
  9. Så vackert! Nu ångrar jag lite att jag plockade bort det från min senaste lackbeställning.. =)

    SvaraRadera
  10. Åh, vad fint skimmer... Fan, ska jag behöva den här också...Fresterska!

    SvaraRadera
  11. Åh så fint! Är så fint att jag borde köpa? Jag har velat rätt länge nu tycker jag, och jag tror precis att dina bilder fick mig att luta mer åt ja-sidan igen!

    SvaraRadera
  12. Vill ha detta!
    Splish Splash med Bobby Darin är en av mina favoritlåtar dessutom:-)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!