fredag 20 juli 2012

Milani 3D

Det blev visst tyst här i några dagar. Jag har varit kattvakt hos min syster i en vecka och hade packat med mig både nagellack och kamera med tanken att jag skulle tanka över bilderna på hennes dator och att jag skulle kunna hålla igång bloggandet som vanligt. Men jag glömde såklart överföringskabeln hemma så det blev inget med det. Alltså passade jag på att ta en paus från både mitt egna bloggande och läsandet av andras bloggar. Men nu är jag hemma igen och ska ägna kvällen åt att fixa med mina bilder och läsa i kapp!

I dag är det holofredag så då passar jag på att visa ett av de hololack jag burit under veckan som gått. Milani 3D är en väldigt gultonad guldnyans och en scattered holo. Holoeffekten är ganska mesig, men jag är ändå glad att jag köpte det.


I inomhusljus blir holoeffekten i princip osynlig,det ser mest ut som ett guldlack med lite silverglitter.


Formulan var riktigt bra och lättlackad och det täcker med tre lager. Bra på alla sätt och vis, alltså.

Kanske inte den mest smickrande guldnyansen till min hudton och ja, holoeffekten är inte den mest imponerande, men jag gillar det ändå. Holo är ju alltid kul, liksom.

Mitt betyg: 3/5

3D släpptes med den holografiska kollektionen 3D Holographics våren 2010. Jag var dock sen på bollen och köpte inte lacken förrän för lite mer än ett år sen och har fortfarande bara testat två av dem, detta inkluderat. Jag köpte mina från Cherryculture.com, men där verkar de vara slutsålda numera.

EDIT: Pamsan på Claws in Color hittade lacken på Cherryculture, de finns alltså att beställa! Här hittar ni dem!

It's holo friday here in Sweden so today I'm showing you Milani 3D, a warm yellow toned gold with shattered holo. The holo effect is pretty weak, but it's still nice enough. I usually prefer cooler golds, but I think this one looks decent on me. 
The formula was really good and I used three coats.

10 kommentarer:

  1. Shit! Fick panik, surfade in på CC, lacken fanns och jag impulsköpte alla på en gång. *skadad* :D

    SvaraRadera
  2. Det ser härligt ut, dock för gult till mig.

    SvaraRadera
  3. Ibland kan det vara bra med en bloggpaus. Fast det är såklart kul att ha dig tillbaka och extra kul när du visar holo:D

    SvaraRadera
  4. Pamsan: Jaha, du hittade dem? Kollade bara snabbt och såg dem inte. Det var ju bra, haha! :-)

    Ami: Ja, hade det inte varit holo hade jag nog inte gillat det. :-)

    Emma P: Ja, ibland är det skönt. Sen är det alltid extra roligt att börja blogga igen när man varit borta några dagar. :-)

    SvaraRadera
  5. Jag har saknat dig fast jag unnar dig lite semester från oss läsare ibland också.
    Lacket är trevligt och jag är också glad att jag har det i samlingen även om det är klent holo i den. Den är fin ändå.

    SvaraRadera
  6. Finfint!
    Vad skönt med lite semester :)

    SvaraRadera
  7. Sminkan: Ja, min samling av holosar är ju inte heller så stor så jag är glad för varenda en av dem. :-)

    Kerstin: Ja, ibland är det skönt att koppla bort sig litegrann.

    SvaraRadera
  8. Det ser så fint ut!! Måste också prova min som har stått otestat i snart ett år! (VARFÖR??! Jag älskar faktiskt gult och har bara ett gult hololack :D)

    Roligt att ha dig tillbaka :)

    SvaraRadera
  9. för mig va det lite för gult så jag har lagt det i min byteshög men jag ska köpa det lila och grå/silver nästa runda på beautyjoint tänkte jag. Härlig kvalitét på milanis lacker jag har sen innan, dom som heter one coat glitters är helt fantastiska.
    holosarna finns här:
    http://www.beautyjoint.com/nails/nail-polish/milani-specialty-nail-lacquer-3d-holographic
    milanis glitterlack finns oxå på beautyjoint :)

    SvaraRadera
  10. Jag gillar det här lacket väldigt mycket! Mesigt holo verkar vara lite av min melodi. ;D

    SvaraRadera

Kommentera gärna!