måndag 9 juli 2012

Basic Beauty #39

Jag köpte ett gäng lack från Basic Beauty när jag var i Kroatien i höstas, men det är först nu jag har kommit mig för att testa något av dem. Knäppt egentligen, men det blir lätt så när det hela tiden finns nya lack som lockar. 

Basic Beauty, som är ett italienskt märke, ger inte sina lack några namn utan man får hålla tillgodo med ett tråkigt nummer. Konstigt egentligen. Det känns så oengagerat att inte orka tänka ut ett trevligt/roligt/fantasifullt/vackert namn åt dem. Nagellack ska ha namn!

Jaja, det här är i alla fall nummer 39. Ett väldigt vackert ljusrött lack med extremt glittrigt skimmer.






Formulan är helt löjligt bra. Det är i det närmaste självapplicerande. Även penseln är grym - precis lagom lång, tjock och inte för mjuk och sladdrig.

Enda nackdelen med detta är att det är skirt. Jag har fyra lager på bilderna och då har jag fortfarande lite VNL. Men jag tycker att det är vackert ändå, det stör mig faktiskt inte. Jag tycker det här är ett fantastiskt lack! Hoppas att de andra lacken från Basic Beauty som jag köpte är lika bra.

Mitt betyg: 4/5

I bought a couple of polishes from Basic Beauty, an italian brand, when I visited Croatia last fall, but I have't come around to trying any of them until now. I'm so impressed with the quality of this one! The formula was just amazing! And the brush is of perfect length and stiffness. The color is a light red with heavy and very sparkly pink shimmer. Gorgeous!
The only downside, though I don't really mind, is that it's quite sheer. I'm wearing four coats in the pictures and you can still see a little VNL.

4 kommentarer:

  1. Ser ut som ett lack som hade passat strålande i vilken Zoya-kollektion, riktigt läcker finish!

    SvaraRadera
  2. Oerhört snyggt! Sådana lack tröttnar man aldrig på. Rött är klassiskt och evigt. Att det är lite skirt är ju bara bra för glittret syns bättre. Man kan ju grunda med underkläder i värsta fall.

    SvaraRadera
  3. Så fint! Roligt att se nya okända märken emellanåt :)

    SvaraRadera
  4. Cactus: Ja, det tänkte jag också på!

    Sminkan: Nej, man gör ju inte det. Har flera liknande i samlingen, men det gör ju inget när det är så vackert. :-)

    Lacklycka: Ja, och det är så roligt att upptäcka BRA nya märken.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!