torsdag 26 juli 2012

China Glaze Flirty Tankini

China Glaze Flirty Tankini är det sista av lacken från Summer Neons som jag har att visa er. Jag beställde ju inte hela kollektionen utan nöjde mig med åtta av dem. Flirty Tankini är en korallrosa med skimmer i en ljusare rosa nyans. Det är inte riktigt neonlysande, men ganska knalligt. Mer knalligt än vad bilderna antyder åtminstone, på bilderna ser det ganska dämpat ut. Det är det alltså inte i verkligheten.


Formulan var tjock och ganska rinnig. Det täcker helt med tre lager, men det både ser och känns tjockt på nageln. 

Den rosa färgen är söt, men jag ogillar verkligen den tjocka känslan. Det här är inte ett av kollektionens måsten, enligt mig. 

Mitt betyg: 3/5

China Glaze Flirty Tankini is a coral pink with shimmer in a lighter shade of pink. It's brighter than in the pictures, but not exactly neon bright. 
The formula was thick and runny. It needs three coats to cover, but due to the thickness of the formula you end up with a manicure that both looks and feels thick on the nails.

6 kommentarer:

  1. Det här är det sista ut för mig att testa också,. Tyckte färgen såg rikitg häftig ut på swatchen, men vi får väl se.

    SvaraRadera
  2. Finare färg än man kunnat tro!

    SvaraRadera
  3. Den ser väldigt söt ut! Jag har fortfarande inte beställt fler lack annat är Surfin' for boys då jag har så svårt att bestämma mig för vilka som jag verkligen vill ha...
    Ska bli kul att se en sammanställning över lacket och vilka du tyckte var finast!

    SvaraRadera
  4. Det var riktigt fint faktiskt! Inget lack jag har beställt dock men inte alls tokigt!

    SvaraRadera
  5. Det här har jag beställt och är rätt sugen på att testa, jag tycker det ser fint ut på dina bilder.

    SvaraRadera
  6. Det här gillar jag verkligen! Hade jag inte haft lackköpstopp hade jag nog jagat den på ebay men nu får de vara...

    SvaraRadera

Kommentera gärna!