tisdag 24 juli 2012

Orly Feel the Vibe - sammanfattning

Nu när jag testat mig igenom alla lacken ur Feel the Vibe så är det dags för en sammanfattning. Som vanligt rangordnar jag dem i favoritordning.





 


Jag tycker Orly skapat en riktigt fin sommarkollektion. Det enda lacket jag inte är särskilt förtjust i är After Party. Det känns inte som att det passar in i kollektionen. De hade kunnat bytt ut den mot en grön eller röd neon i stället.

Har ni skaffat några av dessa eller planerar ni ett göra det? Vilken är er favorit ur kollektionen?

12 kommentarer:

  1. Melt your popsicle och Glowstick är grymt fina - kan inte bestämma mig för vilka jag ska köpa mellan dessa och motsvarande lack i China Glaze sommarkollektion

    SvaraRadera
  2. Alltså, jag kan ju inte riktigt förstå varken det vita eller det "svarta" bland neonerna.. Saknar en grön neon som du säger, eller varför inte en snygg lila neon?

    SvaraRadera
  3. Äger tre av dessa, blå, rosa och orange. Får hålla med om din rankning då det oranga var klockren

    SvaraRadera
  4. Jag har gul&blå. Känner mig nöjd :-)

    SvaraRadera
  5. Jag håller med om bottenplaceringen men skulle nog arrangera de andra lite annorlunda. Neonlacken är helt underbara tycker jag, och då räknar jag det gula, rosa och orangefärgade. Underbara!!

    SvaraRadera
  6. En bra röd neon hade ju inte varit fel! Favoriten är helt klart Glowstick, men jag är osäker på om jag kommer att skaffa den eller inte.

    SvaraRadera
  7. Jag måste nog hålla med om topplaceringen och även bottenplaceringen, för även om After party är fint så känns det otroligt malplacerat i en sommarkollektion med idel ljusa färger. Dayglow skulle nog kanske ligga lite längre ned på min lista för jag har så otroligt svårt för vita lack! Men kollektionen är sannerligen fin. :)

    SvaraRadera
  8. Otroligt fin kollektion! Jag har beställt ett par av neonerna och kan knappt vänta på att få dem!

    SvaraRadera
  9. Tror syftet med den vita och "svarta" är att ha dem som underlag för layering med övriga. Jag minns inte vem som gjorde neonstripes över after party men efter att ha sett det blev den mycket mer logisk! Melt your popsicle är min favvo också :-)

    SvaraRadera
  10. Martine: Ja, de två är verkligen kollektionens stjärnor! Jag tycker Melt Your Popsicle är vassare än Orange You Hot. Och Glowstick och Sun-Kissed är måste båda två. :-)

    Gelic: Det vita kan jag förstå eftersom man ofta grundar med vitt innan man lackar med neon. Men After Party - nä, det fattar jag inte.

    Agneta: Ja, den är bäst! Bäst, bäst, bäst!

    Linda: Härligt! :-)

    Sminkan: Jag blev faktiskt mer kär i Dayglow än Beach Cruiser. Lite otippat faktiskt! :-)

    Helena: Ja, jag älskar röda neoner! Har Misa Bikini with a Martini som jag tokälskar!

    Angelica: Ja, jag tycker de lyckats riktigt bra!

    My Nail Polish Online: Hoppas paketet kommer fram snart! :-D

    Jennysjox: Jag vet inte, jag tycker inte After Party känns som en typisk bas för nail art. Hade det varit ett svart krämlack så hade jag kunnat köpa det, men ett tealblått med skimmer i flera färger? Nej, jag tror bara de velat ha ett lite oväntat element i kollektionen.

    SvaraRadera
  11. Jag har två av dessa skönheter på väg hem till mig! Det blir åtminstone ett till sen när jag lägger min nästa beställning. :)

    SvaraRadera
  12. After party känns så off omgiven av de andra. I övrigt, en ganska trevlig kollektion men inte riktigt min grej

    SvaraRadera

Kommentera gärna!