måndag 2 juli 2012

Depend #2026 Sand Grey

När solen visade sig igår så tänkte jag passa på att bära ett holografiskt lack, men medan jag lackade så hann himlen såklart fyllas med mål. Ingen sol framme när jag fotade, men det gick hyfsat ändå.

Depend #2026 Sand Grey är ett greige holografiskt lack. Gråbeiget, alltså. Det här fick jag inte med i pressutskicket utan jag köpte det när jag såg ett ställ med hololacken på Åhléns City. Jag älskar färgen, den är så smickrande och sofistikerad.





Formulan var ganska tjock och lite fluffig, men det gick bra att lacka med ändå. Precis som de andra hololacken från Depend som jag testat så är det skirt. Jag körde faktiskt på fyra lager här för att slippa VNL.

Mitt betyg: 4/5


Depend #2026 Sand Grey is a greige holographic. There was no sun when I took these pictures, but you can still see the holographic effect. I love this polish so much, the color is really flattering and sophisticated. 
The formula is pretty thick and a little "fluffy", but I was still easy to apply. Just as the other holographic polishes from Depend that I've tried this is quite sheer. I used four coats.

16 kommentarer:

  1. Jag bar också det häromdagen, så himla fint! Dina bilder blev bra tyckte jag! :)

    SvaraRadera
  2. Jag har skaffat alla lacken ur kollektionen och fortf inte ens testat. :S Solen är inte att lita på just nu. Händer ofta att solen tittar fram och så tänker jag; NU, ska jag lacka holo, men sen blir det mulet. :/ Snart skiter jag i om det är mulet och lackar holo ändå. :)

    SvaraRadera
  3. Jättefint! Jag köpte det häromdan och nu blir jag riktigt sugen på att testa :-)

    SvaraRadera
  4. bara hunnit med att testa av en av holosarna från depend. Vill testa allihop typ samtidigt när jag ser alla andras bilder!

    SvaraRadera
  5. Anonym kl. 10.02: Visible nail line.

    Men Anne, kan du ikkje bruke en annan lakk under Sand Grey for å spare på lakken - så slepp du å bruke 4 lag? Eller blir holoeffekta for svak med færre lag?

    SvaraRadera
  6. Ser ju finare ut på nageln än i flaskan tycker jag! Blir till att plocka fram den vid tillfälle, väntar också på solen!

    SvaraRadera
  7. Nu blir jag trött på att ALLA verkar hitta Depends holografiska utom jag! Kicks och Åhlens i mina trakter förstår/vet ingenting när jag frågar =(

    SvaraRadera
  8. Jag har skaffat backup av den här utan att själv ens ha provat den än. Den ser fantastiskt fin ut på allas bilder!

    SvaraRadera
  9. Till The Cat: beställ dem från Bubblebox.se då, det gjorde jag och de kom redan dagen efter!

    SvaraRadera
  10. Oj vad fin! Mycket snyggare än vad jag trodde att den skulle vara :D

    SvaraRadera
  11. Åh så snyggt! Det där måste jag nog införskaffa....

    SvaraRadera
  12. Jessica: Ja, jag gillar kombon av en hyfsat diskret färg och holoeffekten. :-)

    Anonym: VNL står för visible nail line, alltså att man ser nageltippen igenom lacket.

    Åsa: Tack!

    Pamsan: Jag tror jag har åtta av dem och tror jag nöjer mig med det, men är inte helt säker. Hittills har jag gillat alla jag testat.

    Linda: Så tråkigt med dåligt väder när man har så många fina holosar man vill fota!

    Manjana: Jag kommer förmodligen att lägga det ovanpå något annat framöver, men första gången jag testar ett lack vill jag oftast se hur det tar sig ut på egen hand. :-)

    Lacklycka: Ja, i flaskan ser det kanske inte så spektakulärt ut, men det är riktigt fint på.

    The Cat: Gör som Anna tänker högt föreslog här ovan - beställ på nätet! Tråkigt att dina närliggande butiker inte tagit in dem.

    Sminkan: Ja, den är verkligen tjusig!

    Annie: Ja, visst är den! Klart att det finns roligare, mer färgstarka holosar, men jag tycker mycket om de här mer neutrala också.

    Veronica: Du skulle nog gilla det!

    SvaraRadera
  13. Påminner mig lite om CG's "FYI" som jag har faktiskt på mig nu. Läckra båda två!

    SvaraRadera
  14. Vilken fin färg! Gillar neutrala lack med en kick!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!