onsdag 25 juli 2012

OPI Schnapps Out of It!

OPI Schnapps Out of It! var det lack från Germany-kollektionen som jag tyckte minst om när jag såg det i flaskan. Och nej, jag gillar det inte på naglarna heller. En slags rosatonad leverpastejfärg med fint silverskimmer. Inte vacker enligt mig.




Formulan var dock som en dröm. Ett lager täcker faktiskt helt, men jag litar ju aldrig att det räcker så det fick bli ett lager till i alla fall.

Nej, det här är inget som jag kommer att bära i höst. Färgen känns tråkig och ganska tantig.

Mitt betyg: 2/5

OPI Schnapps Out of It! from the upcoming Germany collection is a dusty rose color with very fine silver shimmer. Not my type of color at all! This feels a little too "granny" for me and I find it boring. 
The formula is sheer perfection though! One coat gives full coverage, but since I don't ever settle for just one coat I added a second one.

15 kommentarer:

  1. Det här är inget jag heller behöver. Tycker det var en rätt konstig färg.

    SvaraRadera
  2. Haha, leverpastejfärg.....det stämmer ju verkligen....

    SvaraRadera
  3. Nä, urk... Det var verkligen inget att hänga i granen!

    SvaraRadera
  4. Nej, usch. Vilken konstig färg, den faller mig inte i smaken.

    SvaraRadera
  5. Håller med, det är inte en snygg färg alls!

    SvaraRadera
  6. Konstig färg det där..Som leverpastej. Jättesvårt att tänka mig i vilket sammanhang det kan vara snyggt oavsett hur långa naglar man än har. Kanske i en marble med något annat som räddar upp?

    SvaraRadera
  7. Är det fri frakt på head2toebeauty.com? Och behöver man en sån där uv-lampa till Orly-lacken? :)

    SvaraRadera
  8. Nej, verkligen ingen höjdare det där. Men de har ju åtminstone vågat sig på en ganska unik färg.. eller nåt.. :)

    SvaraRadera
  9. Skriker tantvarning om det!:(

    SvaraRadera
  10. Helena: Jag vet inte om den är så konstig egentligen, men den är inte fin. :-)

    Rutan: Ja, visst gör det? Och vet inte om jag vill ha leverpastejfärgade naglar. :-)

    Linda: Nej, det tycker inte jag heller.

    Sandra: Inte mig heller!

    Nageldraken: Det känns inte som att den kommer bli någon favorit i Sveriges nagelcommunity, haha!

    Gelic: Det vete tusan om en marble med denna involverad skulle bli snygg. Har svårt att tänka mig det! :-)

    Anonym: Nej, det är inte fri frakt från Head2toebeauty.com. Och nej, du behöver ingen UV-lampa (eller LED-lampa) till Orlys vanliga lack, endast till deras Smartgels-lack.

    Nagelmania: Ja, fast jag tror egentligen inte att den är särskilt unik, bara inte så trendig.

    Lela: Ja, jag tycker också det.

    SvaraRadera
  11. Nej, jag gillar den inte heller.

    SvaraRadera
  12. Nej, urskum färg! Men nu såg jag nåt liknande i Misas höstkollektion så det verkar vara nåt de förväntar sig att kunna sälja?

    SvaraRadera
  13. ursäkta men det där var inte ett snyggt lack. vem f-n vill ha leverpastej på naglarna? dem börjar kanske få slut på fantasi :P

    SvaraRadera
  14. Urtråkig färg, men jag måste ändå säga att den ser fin ut på dig på den sista bilden. Jag tror det mest är din hudtons förtjänst än lackets dock. ;D

    SvaraRadera
  15. Det är faktiskt ett skitfult lack, man undrar ju vad de tänkte på...

    SvaraRadera

Kommentera gärna!