tisdag 24 juli 2012

Orly After Party

Orly After Party från sommarkollektionen Feel the Vibe känns verkligen inte som ett sommarlack. Basen är mörkt tealblå och så är det skimmer i blått och rosa.





Hm, jag har glömt hur många lager det är på bilderna. Jag tror att det är två? Två eller tre är det hur som helst. Formulan var bra i övrigt, ganska tunn.

Jag vet inte, jag kan inte säga att jag älskar detta. Det tilltalar mig helt enkelt inte, men jag kan inte sätta fingret på varför. Kanske för att det känns så osomrigt? Men sånt brukar jag verkligen inte störa mig på. Jag får testa att bära det igen i höst och se om det känns bättre då!

Mitt betyg: 3/5

Orly After Party is a dark teal with blue and pink shimmer. It was released with the summer collection Feel the Vibe, but it doesnt't feel summer-y at all. I can't say I'm a huge fan of this shade, but I don't know why. Something about it just feels a little off. I'll have to try wearing it in the fall and see if I feel different about it then.
I've forgot how many coats this is, but I think it's two. Two or three. I had no issues with the formula.

10 kommentarer:

  1. Det är väldigt lite somrigt, fast det brukar inte störa mig heller så mycket. Fint, men det poppar liksom inte upp så mycket. Hade varit roligare om skimret synts mer tror jag.

    SvaraRadera
  2. Snyggt! Inte så pass att jag får cravings efter det på en gång, men det är ett fint lack.

    SvaraRadera
  3. Jag föll inte heller för detta av något anledning. Det verkar sakna det där lilla extra.

    SvaraRadera
  4. Underligt lack att stoppa in i en sommarkollektion... Men skimret var fint i det

    SvaraRadera
  5. Osomrigt, men himla fint! Jag tror på nytt försök till vinterfest.

    SvaraRadera
  6. Väldigt vackert, men för mörkt för mig förstås.

    SvaraRadera
  7. Väldigt fint lack. Perfekt till vintern tycker jag!

    SvaraRadera
  8. Jag föll inte heller för det. Har bilder i kameran. Den är inte glittrig nog för att det ska kännas roligt.

    SvaraRadera
  9. Helena: Skimret syns egentligen rätt bra, men det saknas ändå något. Vet inte vad.

    Chaosophia: Jag önskar att jag kunde uppskatta, men det är något som inte funkar för mig.

    Pamsan: Ja, exakt!

    Cactus: Ja, det passar inte in riktigt.

    Kerstin: Ja, ska ge det en chans till i höst!

    Sarah: Ja, det är väldigt mörkt!

    Polityr: Ja, jag vet inte. Kanske. Får testa det då. :-)

    Sminkan: Nej, den väcker liksom inga känslor alls hos mig.

    SvaraRadera
  10. Kan tycka att det känns lite halvfärdigt. Som att de blev avbrutna när de tillsatte glittret. Lite mer bling och jag tror att det skulle vara en hit. Tanken är god

    SvaraRadera

Kommentera gärna!