tisdag 31 juli 2012

OPI German-icure by OPI

"Har precis lackat naglarna med ett nagellack som gör så att framtiden ter sig meningslös. Inget kan vara vackrare än detta." 

Så löd den Facebook-uppdatering jag skrev igår kväll efter att ha lackat med OPI German-icure by OPI. Det här lacket tar andan ur mig! Det är ett mörkt rött skimmerlack som drar lite åt brunt (mer än vad mina bilder visar, kameran ville inte riktigt fånga den bruna tonen ordentligt) med ett fullständigt galet glödande skimmer i ljusare rött. Jag har en del lack i samma kategori, men det här är utan tvekan det vackraste i min samling. Det är egentligen inte unikt på något sätt, men jag älskar det! En vampig skönhet som kommer att bli välanvänd i höst.

Tyvärr gör inte bilderna det riktigt rättvisa. Det är så mycket vackrare i verkligheten! Ett lack man måste se med egna ögon helt enkelt.





Och som om det inte vore nog så är formulan dessutom perfekt. Två mellantjocka lager täcker helt.

Nä, nu klarar jag inte mer. Måste ta en kaffe och försöka sluta stirra på mina naglar som en annan idiot.

Mitt betyg: 5/5

I'm at a loss for words. Or not really. I have plenty to say about OPI German-icure by OPI. That it's insanely gorgeous. One of the prettiest polishes I've ever worn. I'm serious. I can't stop staring at my nails. It's a very deep, brownish red with crazy glowing shimmer in a lighter shade of red. Gorgeous, gorgeous, gorgeous! And as if that wasn't enough, the formula is just perfect. No application issues at all and it covers in two coats.

40 kommentarer:

  1. Oj, 2 femmor på raken! Men ja, det ser fantastiskt vackert ut.. Men visst kom det ett till från German coll. som såg nästan lika ut på fotona iaf??

    SvaraRadera
  2. Ja, de ser väldigt lika ut i flaskorna, men ska tydligen skilja sig mer väl på nageln, men jag har inte hunnit testa det andra själv så jag kan inte säga något säkert.

    SvaraRadera
  3. Åhh vad fint! Blir otroligt sugen måste jag säga, ska spana in den när den landar i buitk och se om jag gillar den lika mycket som jag tror!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror du kommer falla lika hårt som jag! :-D

      Radera
  4. Åååååååh vad jag längtar efter det här lacket! Det är sanslöst vackert!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är otroligt! Hade höga förväntningar på detta och de infriades med råge!

      Radera
  5. Ja det där såg väldigt vackert ut! Tycker till och med jag som inte har vampiga lack som favoriter :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är nog svårt att motstå detta för de flesta!

      Radera
  6. Åh, torkar mig runt hakan och väntar på att de släpps.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, någon gång i augusti ska de finnas i svenska butiker.

      Radera
  7. Åh så fint! Det kommer bli en dyr höst...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, alla årstider brukar bli dyra för mig! :-)

      Radera
  8. Oh älskar denna nördighet och jag känner igen din känsla så himla väl!! Haha det är så himla tur att bloggar finns annars skulle man känna sig ganska ensam i sin lilla bubbla :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var därför jag startade bloggen, för att komma i kontakt med andra som är lika nördiga som jag. :-)

      Radera
  9. O_O Så... fantastiskt... fint!

    Min plånbok har en fråga: Är det snarlikt OPI:s Royal Rajah Ruby eller China Claze: X (om du har någon erfarenhet från de lacken).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Önskar jag kunde hjälpa dig, men jag har varken Royal Rajah Ruby eller X....

      Radera
  10. Jag håller med! Provade den nyligen och jäklar... den är så himla vacker att ord inte kan beskriva det. Det här är lätt den bästa kollektion OPI släppt på många, många år! Det här är dessutom ett av de bästa vamplacken någonsin!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag blev alldeles tossig under själva lackningen. Förväntade mig att den skulle vara vacker, men tappade ändå hakan när jag såg hur fint det är!

      Radera
  11. Låter lovande! Gissar att det ser fantastiskt ut i solen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fick tyvärr nöja mig med sollöst beundrande igår, men jag tror detsamma!

      Radera
  12. OJ! Ta med dina händer o kom hit, ska ja bju på kaffe, kan vi stirra ihop! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade ju varit fantastiskt trevligt! :-)

      Radera
  13. Åh herregud. Det verkar ju helt otroligt!
    Och ditt första foto är ren njutning, det ser så ljuvligt lent ut! Ett MÅSTE! Attans, jag som tänkt nöja mig med den andra, lite kallare, röda! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, detta är ett måste. Så är det bara.

      Radera
  14. Håller med, riktigt snyggt

    SvaraRadera
  15. Väldigt vackert lack!

    SvaraRadera
  16. Svar
    1. Ja, det här lacket är ett måste för dem som gillar vampar!

      Radera
  17. Japp, den här ska jag köpa. Det bara glöder om dina naglar. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är inte ofta jag blir sååå upphetsad över ett nagellack, men det här tog mig med storm!

      Radera
  18. Helt fantastisk fin! En av OPIs beste i år! :D

    SvaraRadera
  19. Japp, det här MÅSTE jag också ha :D

    SvaraRadera
  20. Helt vansinnigt snyggt! Jag var övertygad om att jag redan hade sagt det, men det hade jag visst inte:)

    SvaraRadera
  21. Dreggel! och jag som inte ens gillar brunröda toner.. Vad gör du med mig kvinna? =)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!