onsdag 4 juli 2012

China Glaze Orange You Hot?

Hur mycket jag än älskar Surfin' For Boys så kände jag för att lacka om igen i går kväll och den här gången valde jag det orangea lacket från Summer Neons, Orange You Hot?. Mellanorange med orange skimmer. Kanske finns här också skimmer som drar lite år rosa? Jag tycker mig ana det ibland.





Formulan var tjock och seg. Knepig att lacka med och jag behövde tre lager för att det skulle bli jämnt och täckande. Som alla neonlack så torkar det halvmatt så överlack är ett måste för att få glans.

Det här är ett riktigt fint neonlack, men inte någon ny favorit. För min del hade det gärna fått vara ännu mer lysande, det känns lite i tamaste laget faktiskt, åtminstone i jämförelse med Orly Melt Your Popsicle som nog är min favorit bland orangea neonlack den här sommaren. Det är i och för sig en helt annan nyans, så det är kanske orättvist att jämföra dem. Orange You Hot är inte dåligt på något sätt, det knockar mig bara inte, trots det fina skimret.

Mitt betyg: 3/5

China Glaze Orange You Hot? is a medium neon orange with  orange shimmer. I also think I see some pink shimmer, but I can't always see it. I like this, but I'm not blown away by it. It could have been a little brighter if you ask me. I like my neons to be crazy bright! Retina-searing bright!
The formula is thick and stringy, quite hard to work with. To get an even and opaque result I used three coats.

8 kommentarer:

  1. Känner mig nöjd i mitt beslut att satsa på Orly Melt your popsicle som sommarens orangea neon. Även om jag gillade nyansen på denna där, så tycker jag inte det ser så neonigt ut - och det är ju det man vill ha när man köper neonlack. Typ. :)

    SvaraRadera
  2. Jag höll i det här igår men så blev det Splish Splash istället. Fast det bloggar jag om imorn. Jag kan hålla med om att det inte är favoriten men det är fortfarande jäkligt snyggt på dina bilder. :)

    SvaraRadera
  3. Läckert ju, laskace själv med Sun Kissed igår, och jisses vilken knepig formula - höll på att slita håret av mig!!!

    SvaraRadera
  4. Åh, jag tycker den är helt underbar! ♥

    Synd på formulan dock, jag hade ju tänkt att denna skulle bli min ersättare till min sinande flaska med CG's Papaya Punch som har formulan hämtad från den mörkaste delen av h-vetet ungefär .. Tråkigt om denna är likadan! Fast ja, jag ska ha den ändå.

    SvaraRadera
  5. Har Surfin for Boys på naglarna nu och är mycket förtjust i den. Ska ju köpa fler från denna kollektion men har lite svårt att bestämma mig för vilka. Sun Kissed och I'm with the lifeguard känns som självklara men sen så är jag osäker. Funderade på denna men ja jag vet inte känner mig mer sugen på Orlys.

    SvaraRadera
  6. Mrs Data: Nej, det är inte det neonigaste av neonlack. Tycker du gjorde rätt som köpte MYP!'

    Pamsan: Ja, det är absolut fint! Ångrar inte att jag köpte det på något vis.

    Aila: Haha, hoppas det var snyggt nog att vara värt mödan! :-)

    Angelica: Åh, jag älskar Papaya Punch! Men håller med om att formulan inte är så rolig...

    Lina: Ja, Surfin' For Boys är ju tokigt underbar! Skulle bli förvånad om den inte hamnar på årets topp 20. :-)

    SvaraRadera
  7. Åååååå! Neoner! :) Vilka är dina topp 5 (eller 10 om du så vill ;) )neonlack?

    SvaraRadera
  8. Riktigt fin! Hur är den i jämförelse med Essie Action? Hade gärna sett en jämförelse mellan dem

    SvaraRadera

Kommentera gärna!