lördag 11 oktober 2014

Pahlish The Green Light

Jag hakar på Karins United In Green-vecka i dag med. Denna gång med Pahlish The Green Light, en grönfärgad jelly med glitter i olika former och storlekar i grönt och blågrönt. Här har jag lagt det ovanpå ett mörkgrönt krämlack. 




Det här är tre lager med glitter, men jag hade nog gärna sett att det gett lite mer glitter faktiskt. Jag är inte heller helt nöjd med valet av bas, tror att jag hade gillat det mer ovanpå en mer mellangrön färg. Nu tycker jag faktiskt att det känns lite platt. Ett mellanlack i glitterkategorin.

 Formulan är det dock inget fel på. Den är tunn och extremt lättkontrollerad.

Mitt betyg: 3/5

Jag köpte min flaska från Llarowe.com.

Vad ska ni hitta på i dag? Jag ska mysa med Ozzy, swatcha lite och i kväll ska jag ut och äta med två kompisar. Är lite förkyld, men det får gå. :-)

The theme week United In Green continues! This is Pahlish The Green Light, an emerald green jelly base with green and blue-green glitters in various shapes and sizes. I put three coats on top of a dark green creme, but I think it would have been better with more of a medium green base. It's pretty, but I think it lacks depth. It's nice, but not fantastic.
I got my bottle from Llarowe.com. ´

11 kommentarer:

  1. I find this nail color pretty. Though its not that kinda depth, i would still love to try it out.

    SvaraRadera
    Svar
    1. it's nice, but would haven been even nicer if it had more depth.

      Radera
  2. It looks really nice. Very festive :-)

    SvaraRadera
  3. Det här var riktigt snyggt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är fint, men jag blev inte kär i det. Har bättre gröna glitter.

      Radera
  4. Svar
    1. Jag hade velat ha mer djup och mer glitter, åtminstone med tanke på att jag använt tre lager.

      Radera
  5. Tycker det ser helt otroligt snyggt ut med den basen

    SvaraRadera
  6. Vilket djup det är i färgen. Imponerande! Mycket snyggt.
    / Maria

    SvaraRadera

Kommentera gärna!