måndag 6 oktober 2014

Oopsie Daisies Apple Picking

Oopsie Daisies Apple Picking har jag velat ha sen jag jag såg det hos Sminkan. Det dröjde ett bra tag innan jag kom mig för med att beställa det, men jag är verkligen glad att jag gjorde det. Vilket härligt glitter! Mellanstora hexglitter i rött, orange, grönt och gult - riktiga höstfärger- och så rött mikroglitter. Basen är ofärgad. Jag valde att lägga det ovanpå ett brunt krämlack och tycker det blev en härlig manikyr.


 
Det är verkligen precis så fint som jag hoppades att det skulle vara!

Formulan hade en bra tjocklek och det är hyfsat lätt att sprida ut glittren jämnt över nageln. Lite får man jobba för det, men verkligen inte farligt mycket.

Mitt betyg: 4/5

Jag köpte min flaska från Edgy Polish, men där är det tyvärr slutsålt nu. Oopsie Daisies verkar ha tagit en paus, deras etsy-shop är stängd sen ett tag tillbaka. Hoppas hon kommer tillbaka, det är ett roligt märke!





Oopsie Daisies Apple Picking is such an awesome glitter! Medium red, green, orange and yellow and small red hex glitter in a clear base. I put it on top of a brown creme and think I got a great fall mani. The formula is nice, you have to work a little to spread the glitters evenly across the nails, but it's not too much of a hazzle.

25 kommentarer:

  1. Vilket härligt och färgglatt höstlack. Gillar det. :-)

    SvaraRadera
  2. Jag har kollat på det här så många gånger! Och ändå inte kommit mig för att köpa.. :( Ser jättefint ut och snyggt matchat med brun bas. Tummen upp :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sådär gör jag hela tiden. Blir sugen på något men velar fram och tillbaka tills det inte längre går att få tag i. :-)

      Radera
  3. Hoppas att du känner dig bättre idag!
    Jag sällar mig inte till halleluja-kören. Nä det här går helt bort för min del. Den bruna färgen påminner om en otäck leversås man fick i skolan. Ursäkta, men nej tack!
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, du vet att man inte måste hålla med här. Man får tycka precis som man vill. Och leversås lät ju inte så kul... :-)

      Radera
    2. Tack, ja jag säger alltid min åsikt.
      En annan sak - det skulle vara grymt roligt att få se bild på hela din samling med lack! Det var så länge sedan :)
      Kram Maria

      Radera
  4. Helt frikkin fantabulous! Villl också ha!

    SvaraRadera
  5. Åhh jag har också velat ha detta jättelänge, varför har jag inte köpt det? :( Superfin kombo, underbart höstig och härlig. Riktigt fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är otroligt glad att jag fick tag i en flaska. :-)

      Radera
  6. Härligt höstglitter ! Måste tipsa om Model City´s Autumn Jubilee,också ett glitter i höstfärger. Det lacket är underbart över Dipping Chocolate,- en brun holo ( samma märke).
    Autumn Jubilee finns på Edgy Polish, men Dipping Chocolate är slut för tillfället.

    SvaraRadera
  7. Får mig att tänka på taket på ett pepparkakshus!! Underbart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, pepparkakshus med nonstop på taket! :-)

      Radera
  8. Oh wow what a stunning glitter! It looks amazing here :-)

    SvaraRadera
  9. Jag gillade inte det här från början men nu tycker jag det är rätt fint...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fastnade verkligen för det när jag såg det på Sminkans bilder. :-)

      Radera
  10. Nej jag ser inget snyggt i det här lacket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, så kan det ju vara. Smaken är som baken.

      Radera
  11. Snyggt! Ser ut sm härliga höstlöv i färgerna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet, och jag älskar höstfärger. :-)

      Radera
  12. Till och med jag som inte är så glad för glitter i klar bas tycker detta var hemskt fint! :)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!