onsdag 29 oktober 2014

OPI I Carol About You

OPI I Carol About You är ett blåbaserat lila lack med skimmer. Jag hade gärna sett att det hade mer skimmer för ännu mer djup, som det är nu ser det nästan ut som ett krämlack i vissa ljus. Men jag tycker ändå om det, det är fint.

 

 Formulan är mycket bra; lagom tjock och smidig att lacka med. Två lager räcker för att det ska täcka helt.

Mitt betyg: 3/5

OPI I Carol About You is a blue toned purple with shimmer. I wish it had more shimmer, which would give it some more depth. Now it almost look like a creme in some lightings. The formula was very good. Nice and smooth. Two coats gave me complete coverage.

17 kommentarer:

  1. Wow - det snyggaste jag har sett på länge! Det här SKA jag bara ha! Vilken kollektion är detta?
    / Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är från julkollektionen, Gwen Stefani Holiday.

      Radera
  2. Åh, jättesnyggt. Gillar lila lack, och framförallt nyanser som lutar åt purpur/rödlila.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar rödlila skimmerlack, men tycker krämlack i samma färg är tråkiga. :-)

      Radera
  3. Ser riktigt fint ut. Funderar på att klicka hem några stycken från kollektionen. Detta kan jag tänka mig. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är riktigt fint, dock inte någon av favoriterna från den här kollektionen.

      Radera
  4. Jag trodde faktiskt det var ett krämlack när jag bara tittade lite snabbt på bilderna. Det ser i vilket fall som helst väldigt fint ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, även om skimret inte är osynligt så är det ändå hyfsat lätt att missa det.

      Radera
  5. Lite mer skimmer hade inte skadat, men det var fint ändå!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med, lite mer skimmer hade gjort det ännu finare.

      Radera
  6. I like it, looks really nice and my kinda colour :-)

    SvaraRadera
  7. Tycker det ser super snyggt ut :) är ju galen i lila

    SvaraRadera
  8. Ganska vackert men inte wow. Ska bli intressant att se hur den känns när jag får den på nageln...

    SvaraRadera
  9. Känns ganska vanligt, har många liknande som detta men det är väldigt fint. :)

    SvaraRadera
  10. Jag måste verkligen tacka dig för att du har visat mig det här lacket! Det är underbart... och bland de bästa jag har i min samling (ca 150 stycken). Färgen är otroligt vacker, söt och tuff på samma gång! Jag ska ut och leta en flaska till! Jag måste ha en i reserv!!!
    Utan att du hade visat det här, hade jag aldrig köpt det.
    / Maria

    SvaraRadera

Kommentera gärna!