lördag 18 oktober 2014

OPI Viking In A Vinter Vonderland

Här är det sista (tror jag åtminstone) av Nordic-lacken. Bilderna på Viking In A Vinter Vonderland blev inte alls bra, men de får duga. Den slarviga lackningen beror på att jag lackade i affekt. Det var nämligen tredje gången jag lackade med VIAVV i syfte att fota det, de båda tidigare gångerna blev bilderna inte tillräckligt bra. De blev inte bra den här gången heller, men nu får det banne mig vara nog. Så kul är inte detta att jag känner för att swatcha det en fjärde gång. 

Det rör sig hur som helst om ett mörkt blåbaserat lila krämlack. Fint, men inte något jag går igång på särskilt mycket. Men jag är ju, som jag nämnt många tidigare, lite svår med lila.




Det täcker med två lager och har trevliga egenskaper. Bra tjocklek och lättkontrollerat. 

Mitt betyg: 3/5

OPI Viking In A Vinter Vonderland is a dark blue toned purple. I guess you know by now that I'm picky when it comes to purples. This one is nice, but not by any means a favorite in the collection. The formula was nice though and it covers in two coats. And sorry for the messy application! :-)

12 kommentarer:

  1. Ett helt ok lack. Är inte så imponerad av denna kollektionen. Jag fick inte kollektionen i pressutskick och var först ledsen över det men så här i efterhand är jag inte sugen på att klicka hem ett enda lack. Möjligtvis Do You Have This Color In Sthlm. Hade hoppats på så mycket mer i en Nordic-kollektion.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag måste erkänna att jag inte heller känner mig jätteimponerad. Inte den bästa av OPI:s kollektioner direkt.

      Radera
  2. Inte det snyggaste i denna kollektion. Men helt ok.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tycker de kunde ha varierat sig lite mer. Mindre lila och brunt.

      Radera
  3. Inte så imponerande men jag gillade den när jag hade glitter på.

    SvaraRadera
  4. It's a nice deep dark purple, I like it :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. It's nice, but there are so many colors I like better. :-)

      Radera
  5. Tycker inte detta är så värst imponerande på egen hand, men kan tänka mig att det är snyggt till nail art :)

    SvaraRadera
  6. Jag älskar såna här färger så jag tycker såklart att det är super snyggt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jag är lite mer svårflörtad när det gäller lila.

      Radera

Kommentera gärna!