onsdag 22 oktober 2014

Björk & Berries White Forest Hand Cream

Dags för ett handkrämstips! Björk & Berries White Forest Hand Cream har stått på mitt nattduksbord de senaste månaderna och använts före sänggåendet varje kväll.

Förpackningen är en stilren och snygg pumpflaska. Krämen innehåller bland annat ekologisk rapsolja, aloe vera och björkextrakt. Den är tjock och krämig, men går ändå snabbt in i huden.

Doften är svårbeskrivlig, men det är en varm och mysig doft. God! Jag har verkligen gillat att smörja mig med den här handkrämen, men nu är min flaska tyvärr slut.

Jag fick den i present av en kompis, men kanske blir det ett köp. Det här är den första handkräm jag testar från Björk & Berries, men nu är jag sugen på att testa fler.

Björk & Berries White Forest Hand Cream kostar 220 kr/250 ml. Inte särskilt dyrt egentligen med tanke på flaskans storlek, den har som sagt räckt i ganska månader för mig.

Björk & Berries is a swedish skin care brand. White Forest Hand Cream is a lovely hand cream that's been sitting on my night table the last few months. It contains organic rapeseed oil, aloe vera and birch extract, to name just a few ingredients. The scent is hard to describe, but it's warm and cozy. The cream is thick and rich but quickly absorbed by my skin. 
I really love this hand cream and I'm considering buying a new bottle since this one is finishes. The price is 220 SEK/250 ml.

3 kommentarer:

  1. Warm and cozy sounds good for a scent. I do like having different hand creams :-)

    SvaraRadera
  2. Den ser snygg ut och låter bra. Fast jag är assnål med handkräm, svär vid Acos skyddande handskarna, hur oglamouröst det än må vara:)

    SvaraRadera
  3. Låter som en underbar handkräm :)
    Jag har en från Dermosil som jag älskar men nu är det så dumt att jag vete tusan vart flaskan har hamnat. Har sökt på flera ställen men nej, hittar inte :D haha
    xx

    SvaraRadera

Kommentera gärna!