tisdag 28 oktober 2014

Laquerlicious Fall Into Autumn

I dag tar vi oss en titt på Laquerlicious Fall Into Autumn, ett lack från deras höstkollektion. En chokladbrun bas med röda flakes och mikroglitter i silver, guld, blått och brunt. Det låter kanske småkaosigt, men faktum är att det är ett lack som håller ihop väldigt bra färgmässigt. Det känns harmoniskt.




Formulan är ganska tjock, men lätt att lacka med. Två lager räcker för full täckning. Efter det avslutade jag med ett lager Glitter Food och ett lager Seche Vite.

Mitt betyg: 4/5

Jag har köpt min flaska från Edgy Polish, men där är det tyvärr slutsålt.

Laquerlicious Fall Into Autumn was released with their fall collection. It has a chocolate brown base with red flakies and micro glitter in silver, gold, blue and brown. It sounds chaotic, but it's actually a very harmonic polish. 
The formula is a little thick, but smooth and easy to apply. This is two coats.

11 kommentarer:

  1. Vad ska jag säga? Ingenting som väcker mitt intresse direkt, men det är ju inget fel på lacket heller. Det känns tråkigt helt enkelt, det är nog därför.
    / Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker det är allt annat än tråkigt!

      Radera
  2. Tycker det ser riktigt fint ut - jag gillar bruna lack med den där lite brända tonen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med! Brunt är fint, bara de inte är för ljusa i färgen.

      Radera
  3. Jag gillar inte bruna lack men detta ser läckert ut måste jag ändå erkänna. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tycker det är ett lättburet lack för att vara brunt. :-)

      Radera
  4. Såå snyggt, är inte så ofta som jag gillar bruna lack men det här ser fantastiskt ut

    SvaraRadera
  5. Perfect for autumn! Like the glitter :-)

    SvaraRadera
  6. Precis så läckert jag tänkte det skulle vara! Hann inte prova det själv innan det sålde slut... men jag bara älskar den här typen av varma bruna nyanser!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!