fredag 17 oktober 2014

Celestial Cosmetics Estrella

I dag är det holofredag hos Skimmerskuggan igen och jag bjuder på ett lack som är underligt oholografiskt. Celestial Cosmetics Estrella ser nämligen starkt holografiskt ut i flaskan - men väl på nageln ser jag inte skymten av någon holoeffekt. Den blå nyansen är dock underbar. Men lite snuvad på konfekten känner jag mig allt. 

Formulan är så bra som den kan bli. Perfekt tjocklek och glider på som smör. Två lager räcker för full täckning. Men var är regnbågarna??? Jag ser dem ju i flaskan! Gah!

Mitt betyg: 3/5

Ja, det får trots allt en 3:a eftersom jag tycker det är kanonfint ändå. Jag köpte min flaska från Celestial Cosmetics egen webbshop.

I'm a little confused by Celestial Cosmetics Estrella. It looks like it has a strong holographic effect in the bottle, but once on my nails - no rainbows! Where did they go? Well, I still think it looks gorgeous, but it's not what I expected. The formula was great though. Two easy peasy coats.

15 kommentarer:

  1. This is such a beauty! I super love the color and the holo effect. I want to try this out.

    SvaraRadera
  2. Jamen den var ju snygg!
    / Maria

    SvaraRadera
  3. Hihi, men jag tycker det är suuuupersnyggt ändå. Men jag förstår att du känner dig snuvad på konfekten...;-)

    SvaraRadera
  4. Det där skulle jag kunna köpa bara för namnet. Chips-byggde-denna-kropp.

    SvaraRadera
  5. Underbar blå färg - och med lite god vilja finns i alla fall ett lite regnbågsskimmer på nageln... Färgen förlåter det mesta i alla fall... :)

    SvaraRadera
  6. Fast det är ju ett helt underbart djup i det vilket förmodligen beror på någon typ av holopigment. Och namnet är ju också helt fantastiskt. Säger som Mrs Data kunde köpt det för bara det. Fast nu är det ju dessutom väldigt vackert så det är ju plus i kanten.

    SvaraRadera
  7. It's nice but that's annoying about the rainbows :-|

    SvaraRadera
  8. Snyggt är det i alla fall, vacker färg.

    SvaraRadera
  9. Men så mystiskt! oftast är det ju tvärtemot. Fint, fast trist att holoeffekten uteblir:(

    SvaraRadera
  10. Lite mesig holoffekt, men väldigt vackert ändå!

    SvaraRadera
  11. Otroligt fin färg trots svag holoeffekt :)

    SvaraRadera
  12. Trotts saknaden av regnbågar så ser lacket otroligt snyggt ut och färgen är underbar

    SvaraRadera

Kommentera gärna!