onsdag 22 oktober 2014

Orly Gorgeous

I dag är jag med på Helenas United In Pink igen. Orly Gorgeous är ett sådant där lack som jag inte ens vet hur det hamnat i min samling. Någon gång har jag köpt det, men sen har det legat och legat och legat bland mina otestade. Häromveckan plockade jag fram det för att swatcha det bara för att kunna lägga det till handlingarna.

Bärrosa som drar något åt lila och fint blått skimmer. Jag är ju svag för rosa lack med blått skimmer så jag tycker såklart att Gorgeous är ganska gorgeous. Det är dock inte min favorit i kategorin. 




En nackdel med detta är att det är skirt. Det krävdes fyra lager för att det skulle täcka helt. I övrigt var formulan bra och lättlackad.

Mitt betyg: 3/5

Orly Gorgeous is a berry pink that leans slightly towards purple. It also has a pretty blue shimmer. I have a soft spot for pinks with blue shimmer so I do find Gorgeous to be pretty gorgeous. However, it's not my favorite in this category.
This was pretty sheer, I did four coats to make it opaque. Except for that, it has a nice formula.

17 kommentarer:

  1. Ja det är fint, men vet inte om det är gorgeous...;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker iaf att det är gorgeous! :-)

      Radera
  2. Älskar också kombinationen rosa med blått skimmer så jag undrar - vilken är din favorit i den kategorin? :)
    /Maja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättesvårt att svara på faktiskt, men jag tror det är Misa Hot People Like You. :-)

      Radera
  3. Wow, snyggt tycker jag. Hade dock önskat att det var lite mer djup i färgen. Då hade den ännu bättre! YSL hade ett sånt lack för många år sedan - men tyvärr upptäckte jag att den torkat nu. Så nu letar jag en ersättare och instämmer med Maja ovan.
    / Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Favoriten är nog Misa Hot People Like You. :-)

      Radera
  4. Jag blir också nyfiken, vilken är din favorit i denna kategorin? Depends höstkollektion innehåller ju ett sådant, som jag tänkte prova senare i veckan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har rätt många rosa med blått skimmer, men favoriten är nog Misa Hot People Like You.

      Radera
  5. Tänkte också på det från Depend som jag köpte enkom för den här veckan, men inte har använt än. Tycker nog att det Orlys ser ganska fint ut i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har jag inte sett ännu, kanske är värt att spana in?

      Radera
  6. Fint, men av någon anledning uteblir wow-effekten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar det verkligen, men jag har lack jag älskar mer i den här färgskalan.

      Radera
  7. Lol it is very well named! I love it and the shimmer. I think 4 coats wouldn't bother me because it is so darn pretty :-)

    SvaraRadera
  8. Vackert, skimret är underbart

    SvaraRadera
  9. Ser snyggt ut. Fast jag är faktisk inget jättefan av rosa med blått skimmer...

    SvaraRadera

Kommentera gärna!