torsdag 30 oktober 2014

Isadora Purple Prune

Isadora Purple Prune är det sista lacket jag har att visa från höstkollektionen Coffee & Poetry. Mörklila med hyfsat subtilt skimmer. Det såg riktigt fint ut i flaskan, men väl på nageln kände jag ingen större kärlek. Jag saknar djup. Jag önskar att skimret var mer framträdande.

Och ja, bilderna är usla. Det är därför jag dragit mig för att publicera dem. Men jag har inte varit sugen på att swatcha det igen för att ta nya bilder. Ni får hålla till godo med dessa. 


 
Formulan var tunn och något rinnig, inte riktigt lika bra som jag brukar vänta förvänta mig av Isadora. Tre lager krävdes för att det skulle täcka helt.¨¨

Mitt betyg: 3/5

Isadora Purple Prune is a dark purple with a fairly subtle shimmer. I thought it looked lovely in the bottle, but once I had it on my nails I didn't feel so excited anymore. I think it lacks depth and I wish the shimmer was more visible. 
The formula was thin and a little runny and covered in three coats.

14 kommentarer:

  1. Mja, det ser lite ut som rödvinsspill på naglarna. Det här lacket är något världen klarar sig utan, det tillför ingenting alls. Håller med om att det saknar djup.
    Är det Kärleken man ser i speglingen på naglarna? Bara en sådan sak, i så fall, gör de här bilderna till riktiga höjdare.
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, det vet jag faktiskt inte, bilderna har legat i arkivet sedan augusti. Men kanske. :-)

      Radera
  2. Håller nog med dig. Tänk om dom lagt i mer skimmer i det där. Kunde blivit en höjdare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, då hade jag nog gillat det bättre.

      Radera
  3. Jag gillade ju Purple Prune
    Mer än Autumn Leaves nästan...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker Autumn Leaves är mycket finare, men det är ju roligt att tycka olika. :-)

      Radera
  4. Jag gillade detta, vill jag minnas.

    SvaraRadera
  5. Tycker det ser riktigt fint ut!! Inte testat mitt än men det kanske är dags nu:) Dock ogillar jag skira rinniga lack det kraftigaste!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, formulan var ju lite av en besvikelse, Isadora brukar ju ha grym formula!

      Radera
  6. I think it does look good on the nails too. But I know what you mean. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yeah, it's not bad, but not anything special either.

      Radera
  7. Jag tycker det ser jätte snyggt ut, kanske inget unikt men snyggt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är okej, men inte mer, enligt mig.

      Radera

Kommentera gärna!